stresskaniner

Klockan 10,00 och klockan 14,00 idag blir det sol i Stockholm!
Annars ar det bara bomullsliknande molntussar pa hela vaderkartan,
Ska försöka komma ut pa en liten promenad,

Idag kanns det lite battre i kroppen,
Kan bero pa att jag skakade om den ratt grundligt igar,,
Och,, eller,, pa att jag hivade ut baddsoffan och slangde in en sang i vardagsrummet istallet,,
Bye, bye vardagsrum och Hej! sovrum!!!
Jag tanker som sa att nagon gang i framtiden sa lar val ett av ungarnas rum bli ledigt och da kan jag flytta in dar med min sang och skaffa en ny soffa till vardagsrummet,,
Tills dess far det vara sahar,
Jag har iallafall sovit ljuvligt bra,
Lag en stund pa den bortglömda spikmattan igar ocksa,,
Somnade!
Nu ska den inte glömmas bort igen,

Annars har helgen inte varit lika effektiv som den förra,
Tusen saker som jag önskar att jag hade hunnit pyssla med,,
Man kan tycka att det borde finnas tid i veckorna efter jobbet,, men det ar sa mörkt nuförtiden,, jag orkar ingenting nar jag kommer hem,,
Har dom senaste tva veckorna lyckats förma mig till att trana 30 minuter med wii fit nastan varje dag och det ar ingen dalig bedrift för en motionsfobiker som mig,, vet inte om det gör nagon nytta men det handlar mer om att plantera in en vana och etablera ett nytt mönster,,
Och sa yoga pa torsdagar förstas,
Vi snackar inte revolution beteendemassigt sett,,, vi snackar paradigmskifte!
A new Era!
Nu ar jag bara radd att jag ska glömma bort mig och lagga av utan att jag sjalv marker det,

Har lite stresskanningar i magen för jag vet att jag har mer att göra an vad jag hinner med pa jobbet,
Inte mycket mer att göra an att pricka av punkt för punkt,, bara man kan koncentrera sig och inte missar nagot superduperviktigt,,

(nu nar jag laste igenom vad jag skrivit lite hastigt sa tyckte jag att jag hade skrivit att jag hade "stresskaniner" i magen,,, och det beskriver faktiskt kanslan ratt bra,,, lite skuttigt, lite angsligt och nervöst, lite stampningar med bakfoten,,, tror jag behaller det uttrycket för framtida bruk!)

Kommentarer
Postat av: Paula

Haha läste också stresskaniner!



Ha en bra dag mami!!

2009-11-23 @ 09:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0