Evo Morales for president! (well,,, I think he already izzzz,,,)

Nu ska vi bara bita ihop och utharda den har veckan sa blir det semester nasta vecka!
Synd bara att den har veckan verkar bli bade jobbig och trakig,
Langafarbrorn ar ledig idag och pa torsdag och imorgon ska jag pa kurs sa vi har bara tva dagar pa oss att fa nagot vettigt gjort och da ska vi bl,a, ha möte med den anarkistiska östermalmsgruppen och jag blir trött bara jag tanker pa det,
Och inte vet jag om det ar svininfluensa men det ar manga som ar sjuka nu och lange ar dom borta ocksa,,,, svart att planera och svart att fa in folk,
Jag vill vara ledig och dricka te och lyssna pa deckare och lyssna pa hur vinden viner och regnet smattrar,
Det ar mysigt med höst,,, önskar bara att jag agde ett par gummistövlar,
Och dotterns blodproppsben har spökat i helgen sa nu maste hon till doktorn idag pa morgonen och da blir det rörigt med hennes tanter,,,, jag tror inte det ar nagon fara med hennes ben annars hade jag nog sett det som det största problemet och inte hennes tanter,,,
Och sonen och jag har pluggat Bolivia och jag maste saga det att Bolivia ger mig hopp!
Latinamerikas fattigaste land med varldsrekord i statskupper verkar ga mot en ljusare framtid tack vare nya presidenten min hjalte Evo Morales,
Han kör med gammal hederlig svensk folkhemspolitik och har satt kappar i hjulet bade pa den rika minoriteten (med europeiskt kolonialblod i adrorna) och pa utlandska giriga typer som har sett Bolivia som nagot slags Galne Gunnar-aktigt fyndstalle med dyrbara ravaror för nastan ingenting och sa gott som gratis arbetskraft (ursprungsbefolkningen),
Evo Morales ar den första presidenten som sjalv tillhör ursprungsbefolkningen och han blev vald pa löften som att han ska ta itu med fattigdomen och fördela landets tillgangar och resurser till hela befolkningen,,,,, och han ar pa god vag,,,, inga tomma löften har inte,,,,
Bl,a, har han sett till att alla utlandska företag som investerar i Bolivia maste betala en stor andel av vinsten till den bolivianska staten och dom pengarna har sen gatt till pensionssystem och barnbidrag,
Evo Morales ar min hjalte!

Och sjalv har jag atit ca 50 000 kalorier varav 90% socker i helgen och mar som jag darmed förtjanar,
Det var inte ens sarskilt gott,
Nar jag ater fel,, dvs kolhydrater och socker,,, sa blir jag inte matt,
Jag ar hungrig hela tiden,,, kan ata hur mycket som helst,,
Da blir man tjock,
Inte sa himla svart att rakna ut,

Nu ar jag vaken,
Nu ska jag ga till jobbet,

Bra just nu; höstrusk, te och deckare

Daligt; typ allt annat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0