great britain

Det blev inte sa himla mycket stadat och tvattat igar eftersom sonen har slarvat bort tvattstugenyckeln, inga grannar var hemma som kunde lana ut och eftersom vi bara inte orkade,
Istallet blev det en mysig kvall med dottern,
Vi at farsk pasta med tomatsas, parmesan och sallad,
Chips och choklad och cola,
Och sa tittade vi pa The Boat That Rocked,,,, en feelgood-komedi med familjeidolen Bill Nighy (googla,, jag kan inte lagga upp bilder med den har usla datorn),,
Den var bra trots Titanic-angest,
Bra musik!
Sen kom vi pa att dottern inte har sett Sliding Doors med Gwyneth som alltid ar valdigt söt, valdigt brittisk och valdigt smal,
Sen var vi sa uppe i varv sa vi satte pa den ultimata brittiska feelgood-filmen,,,, Love Actually!
Den kan man se hur manga ganger som helst och den blir bara battre,
Alskar samtliga (Bill Nighy! som den avdankade rockaren) medverkande men det ar INTE Hugh Grant som ar bast!
Sen var jag trött och gick och la mig med Da Vinci-koden pa storytel,
Har last den för hundra ar sen och var val inte jatteimpad,,, men eftersom jag laste den pa engelska sa tankte jag nu nar storytel slappte den att det skadar ju inte att höra den pa svenska, amnet ar ju anda intressant aven om jag inte tycker att Dan Brown ar nagon höjdarförfattare,

oj,oj vad popularkulturell jag har varit!
Far nog kolla upp den dar Herta Muller för att jamna ut balansen lite,,,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0