Hell is a place on earth and its called IKEA

Herregud sa tröttsamt det ar att aka och shoppa lite pa ikea,
Man hinner inte mer an komma dit, leta reda pa restaurangen och ata lunch förran man kanner att nu ar det nog dags att aka hem,,, och da har man inte ens börjat med det man kom dit för,,, införskaffning av glödlampor (inte sa latt som man kan tro nuförtiden), stekpanna, duschdraperi mm mm
Alltid glömmer man nagot ocksa,
Jag fick springa helvetesloppet mellan ta-sjalv-lagret och köksavdelningen inte mindre an TRE ganger fram och tillbaka!
Pa en lördag!
Efter löning!
Man kan ju undra,,,, VARFÖR TAR MAN MED BEBISAR TILL IKEA??????
(syftar inte pa den egna sonen som satt snallt och sov i en soffa,,, behövde för ovanlighetens skull inte efterlysa honom en enda gang!)
Jag förstar att det finns dom som helt enkelt inte kan fixa barnvakt,,, men inte alla val,,,, jag tror att en del inbillar sig att det ligger nagon form av nöjes- eller mysighetsfaktor inbaddad i ett ikea-besök,,, att det liksom ar en san dar familjegrej,,,,
Mysigt och underhallande för barnen ar det definitivt inte,,
Och inte för alla andra heller,
Dom har ju barnpassning,
En ynklig barnpassning maste jag saga,
EN endaste timme far man lamna sitt barn dar,,, vad hinner man pa en timme pa ikea????
Inte hinner man springa helvetesloppet tre ggr iallafall,
Jag lamnade sonen dar en gang,,, han var val typ 4 ar,,, absolut talbar,,, absolut ingen vilding,,,
Barnpasserskan var mycket upprörd nar jag kom för att hamta,
"Det har barnet borde man inte fa lamna bort!" menade hon
Sonen hade tydligen klattrat upp i nagot hörn och vagrat ga ner,,, han satt val dar och spanade och tyckte att han hade en bra överblick över alla arga och inkompetenta barnpasserskor,

Naval,
Hursomhelst,
Anyhoo,
Hursomhaver,

Var helt slut nar vi kom hem igar sa jag slocknade tidigt,,, var uppe en svang inatt och slappte in dotter vars portnyckel inte funkade,,, men sov annars oavbrutet pa min nya kudde,
Drömde att jag genomgick en hjartoperation,
Det gick bra,
Vaknade kl 09,00 och kande omedelbart PANIK!
Har sa mycket jag vill hinna göra idag, det ar fullkomligt kaos harhemma, tvatt kl 13 och oj,oj,oj!

MEN DA SA GUD;

"DU FAR EN TIMME EXTRA!!!"

Just det!
Vintertiden!
Antligen ar den har!
Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0