det star stilla

Saker och ting verkar ha stannat av nuförtiden,
Kollar vadret varje dag pa aftonbladet och varje dag star det att det ska bli 19 grader och sol,,,,,, my ass!
Det ar ju KALLT nu för tusan,
Tack vare aftonbladet gar jag omkring och fryser eftersom jag tror att det ar nagon form av slutklam pa sommaren nar det i sjalva verket ar den första klammen pa hösten,
Och sa min vikt,
Den star ocksa besynnerligt stilla,
Kanske ar det nagon uppdateringsknapp som jag glömt att trycka pa!!?

Och sa ar det fredag igen,
Det varsta och det basta,
Bra ar att doktorn (exkollegan) kommer och halsar pa mig pa jobbet,
Daligt att allt ar sa stressigt pa ovan namnda jobb,
Igar var det jobbigt,,,, sarskilt för langafarbrorn =(
Det ringde konstant i 4 telefoner och vi var bara tva och hade massor att göra (förutom telefonerna) och sen var kvallspatrullen barnslig och skrikig som vanligt och rentav oförskamd,,,
Och jag vet att vi ar arbetsledare och vi maste vara lite tjockhudade och sta ut med att inte vara sa populara,,,, men an sa lange ar vi ju faktiskt manniskor med manskliga kanslor och ibland blir aven vi lite ledsna nar vi blir idiotförklarade,,,

Planer för helgen,,,,
Definitivt lappa och laga,
Definitivt sortera in tvatt,
Eventuellt jobba lite,
Absolut lasa massor,
Troligen, most definitly, plugga med sonen,,
Kanske wii-fit(a) lite ,,,, (försök att förverbliga det ordet den som kan utan att saga oanstandigheter!!!!)
Vore nog bra för att fa stopp pa viktstagnationen,
och JUST DET!
kanske ga pa Cirque de Soleil! I globen!
Om doktorn kan fixa biljetter till oss,,,, hennes pojkvan jobbar med dom pa nat satt och nu ar dom i stockholm och det ar ju saklart darför som doktorn ar har och kan komma och halsa pa mig pa jobbet!

En höjdarhelg precis som vanligt!

Förövrigt drömmer och dregglar jag om och över mat och allt som ar matrelaterat,
Jag fastnar som i trance framför restaurangers menuer, insuper alla dofter (ibland pa mycket nara hall) fran mina kollegors matlador, förhör folk pa vad dom HAR atit och vad dom SKA ata,,,,
Just nu kan man saga att jag konsumerar mat med nasan (slump att jag laser Parfymen???? SLUMP? I dont think so!)
Jag alskar mat!
Och jag ser fram emot nasta fas i det har toppkroppsprojektet da jag ska börja ata LCHF,,,,, för att sasmaningom ga över till mer och mer vegan och raw food,,,, atminstone periodvis,,,,

Pliktjag; Nu maste jag nog ta mig i kragen och pallra mig ivag till det dar jobbet, Kom igen nu din slöhög!
Lustjag; Men varför??? Ge mig en endaste anledning din markvardiga typ!
Pliktjag; The coffey my dear! The coffey!
Lustjag; Amenjustde! Det har du banne mig ratt i! Jobbkaffet! Finns inget som det! Tack för att du paminner mig, VARJE MORGON,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0