dilemma

Man vill ju vara lite anonym med den har bloggen,,,, annars kan man ju inte riktigt latta sitt hjarta vid behov,,, har dock avslöjat mig för vissa langvaga vanner och sana som jag mycket sallan traffar,,, men dom jag traffar i vardagen vill jag av praktiska skal helst halla utanför,,,,,
Slarvig som jag ar har jag dock lyckats lamna spar efter mig och nu har langafarbrorn varit har och inspekterat!
Inte bra, inte bra!
Min omedelbara instinktiva kansla ar att packa ihop och börja om nagon annanstan,,,,, men samtidigt guuuudvadjobbigt!

Grrrrr,

Istallet för att fly ska jag nu ga in för att skriva sa ointressant som möjligt ur langafarbrorns synvinkel,
Kan ju inte bli sa svart,

Jag kan t,ex, skriva om sopor och re-art,
Igar var det jippo pa torget och mitt bland alla loppisstand sa stod en kvinna, ca 15 ar aldre an mig (vill jag garna tro), och bankade pa gamla konservburkar och kapsyler!
Hon var som jag förutom att hon dessutom hade alla verktyg och redskap man kan behöva,,,, och en atelje och en hemsida under tillverkning,
Hon har liksom kommit 15 ar langre i utvecklingen an mig,
Var hittar du ditt material? fragade jag,
I soprummen! Jag ar en riktig baglady och jag ALSKAR soprum! utbrast hon med lyckliga ögon,
JAG MED! utbrast jag och jag kande att det fanns en potential dar för framtida utbyte,
Fick hennes visitkort och ska försöka leta upp den dar ateljen, Nar jag far tid,

Laste i aftonbladet om hur man ska maxa sin vardagslycka,
Sahar gör man enligt lyckoexperten KOLON

  • GÖR NAGOT KUL- well, well, well,,, smart tips I must say,,,, Dar brister det lite för mig maste jag erkanna,,, jag laser och lyssnar mycket pa böcker,,,, vet inte om det ar direkt KUL om att ha KUL per definition innebar att FLABBA,,,, flabbar a andra sidan en hel del pa jobbet men skulle anda inte kalla jobba för att ha kul,,,, Ok,,,, jag lovar,,,,, jag ska försöka komma pa mer satt att verkligen ha kul!
  • NJUT- VARJE DAG! Lite mindfulness i vardagen helt enkelt, Det ar jag nog lite battre pa, Jag tycker anda att livet verkar lite festligare an döden och ar ratt medveten om det vilket ofta gör att jag lyckas njuta av det lilla (stora),,,
  • ODLA ETT INTRESSE! Jag ar dalig pa att ta hand om krukvaxter och aven om de intressen jag planterar och sen liksom glömmer bort,,,, eller egentligen inte glömmer,,,, det ar mer som sa att tiden och energin inte racker till,,, Skulle vilja ha mer energi och tid (och pengar) till att utveckla mitt intresse för halsa, rawfood, ekologisk livsstil, atervinningspyssel, beatles, böcker, opera, film och massor, massor av annat,,,, Men nar? Men hur? Jobbar pa saken,
  • MOTIONERA MERA! jo,jo,,,, som om jag inte visste det! Man blir lyckligare, mar battre, sover battre, orkar mer mm mm om man bara pallrar sig upp och ut och motionerar lite mera,,, Jag jobbar standigt pa den saken men jag ar motstravig som tusan, Jag har fixat sa jag kan lyssna pa böcker nar jag promenerar, jag har köpt wii fit för att kunna kombinera denna punkt med punkt 1 (ha kul) men har liksom aldrig tid,,,,, Nu har jag börjat ladda lite för att köpa ett friskis och svettis-kort, Langafarbrorn springer dar jamt och standigt och tycker att jag kan följa med pa ett step-up-pass,,,, hmmm,,,, kanske,kanske,,,,,
  • DANSA! Jo det skulle vara hemma i köket da, Jag lider av extremt daligt danssjalvförtroende, Verkar faktiskt sakna takt-, rytm- och koordinationsförmaga, Man kan helt enkelt inte vara bast pa allt,
  • SJUNG DIG LYCKLIG! Det agnar jag mig garna at i min ensamhet, Det blir roligare att stada och diska om man kan skrala med i gamla beatleslatar tex, Ar dock tondöv och har förstatt att hur bra det an later i mitt eget huvud sa stammer inte det med omgivningens upplevelse,,,
  • SKRIV NER DINA TANKAR! Ja!? Vad ar det jag gör har om inte just det? Mina tankar ar dock ratt svarfangade eftersom dom ar alldeles ouppfostrade och inte kan vanta pa sin tur,,, pratar i munnen pa varandra hela tiden och endast med kommatecken och (oftast med utropstecken!),,,, sa det blir ju bara en brakdel som hamnar har,,,,
  • GE NAGON ETT HANDTAG! Den har punkten gillar jag verkligen,,,  pa ett rent egocentriskt vis,,,, man mar verkligen bra nar man har gjort nagot för nagon annan! Mitt jobb handlar ju om att hjalpa och det ar tillfredsstallande pa ett satt,,, men den verkliga kicken ar ju att som privatperson göra nagot för nagon fast man egentligen inte behöver (om man bortser fran den moraliska aspekten),,, det ar ju det dar med solidaritet (alsklingsbegrepp) och gemensamt ansvar och att sitta i samma bat,,,, typ,,,, What goes around comes around, det man ger far man tillbaks och som man baddar far man ligga osv, MER HANDTAGSUTDELNING AT FOLKET (OCH DJUREN OCH NATUREN), AV FOLKET, FÖR FOLKET!!!!! WOHOOOO!!!
  • VARDA DINA RELATIONER! Ah herregud,,,, har ar min svagaste punkt (förutom motionen),,,  Ar samst i hela varlden pa det har,,,, Jag alskar mina relationer men det ar som med krukvaxterna och intressena,,, jag ar vardelös pa att varda dom,,, finns inget mer att tillagga,,, maste bli battre pa den har punkten!
  • FROSSA I OPTIMISM! Lagd at det mano-depressiva hallet som jag ju ar sa har jag inga problem att frossa, pa rent bulimiskt vis, i optimism nar det faller sig sa,,,, jag behöver inte satta pa mig rosa solglasögon för att se varlden i rosafargat skimmer,,,, NAR JAG AR PA DET HUMÖRET! Dom andra dagarna ar det dock bara att dra ner rullgardinen och invanta battre tider,,, jag vet ju att dom alltid kommer,,, jag kanner mig sjalv ratt bra vid det har laget trots allt,
VILL TILLAGGA NAGRA PUNKTER SOM JAG KOMMIT PA ALLDELES SJALV

  • LAT DITT BARN FALLA I KOMA för att sen vakna upp och bli alldeles frisk, Mycket bra knep för att uppskatta vardagen och inse att dess tillsynes gradaskiga kulör egentligen ar den finaste av fina rosaskimrande med glitterkonfetti,
  • HA EN PSYKOPATCHEF i lampligt lang period, garna sa du blir lite utbrand,,, lat garna psykopatchefen jaga dig gratande ut pa gatan vid tillfalle,,, Efter detta uppskattar du en normal arbetsplats och alskar din chef omattligt bara denne ar talbar och har ett jamnt humör,
  • LEV I ETT DALIGT FÖRHALLANDE MED EN BARNSLIG TYP,,, oslagbart tips för att uppskatta franvaron av tjafs vareviga dag, Lar dig att njuta av din sjalvstandighet och att inte desperat ta vem som helst bara för att slippa vara ensam!
  • OM DIN KATT BÖRJAR PISSA INNE GÖR DIG OMEDELBART AV MED DEN,,,, den kommer inte att lagga av och du kommer bli tvungen att leva med kattpiss eftersom kattkraket för övrigt ar sa gulligt och alskansvart att alternativet tabortden inte langre finns,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0