fördömt trött och fattar inte att det ar fredag!

Det ar BRA att det ar fredag, pga den fördömda tröttheten,,,,
Samtidigt var det ju mandag igar,,,, eller?
Och fredagar ar den absolut varsta dagen pa mitt jobb,
Kanslan som praglar en typisk fredag har ingenting med kyckling att göra utan ar mer at "jag racker inte till"-hallet,
Vi diskuterade det berömda ap-exemplet pa jobbet,,
Dom flesta har nog hört det,
Typ sahar kolon (funkar inte heller)
Om man tanker att alla problem och all information som personalen kommer med egentligen ar en liten apa som dom liksom placerar pa ens axlar och rygg,,,,, da skulle man ga omkring med ca 2000 apor,,,,
Sjalv kanner man ju bördan av hela aphögen, men den enskilde personalen ser ju inte helheten,,, dom blir bara irriterade och frustrerade för att man aldrig har tid och för att man alltid försöker bolla tillbaks allt till dom,,,
"Dom gör ingenting pa kontoret!" ar en vanlig uppfattning,
Och jag FÖRSTAR deras perspektiv,,, jag vill heller inte halla pa och försvara och förklara mig pa nagot martyrigt vis,,, jag önskar bara att det syntes lite mer,
Langafarbrorn och jag funderade pa om vi istallet för apor (blir sa svart i praktiken) skulle klistra en post it-lapp pa oss för varje sak som laggs pa VART BORD eller i VART KNA,,,, det ar ju namligen sa att pga mangden och intensiteten i apkastandet sa ar det omöjligt att atgarda nagot i lugn och ro,,,, igar tog det mig 5 timmar att faxa ett viktigt fax, för jag blev avbruten hela tiden,,,,
Funderade pa vilket djur vi skulle likna om vi var fullklistrade med post its
Kan det vara en BALTA jag tanker pa?
Eller en gigantisk tallkotte,

Meningen med apor eller post its ar ju inte att fa personalen att tycka synd om oss,,, mark val,,,
utan mer att fa en förstaelse för var arbetssituation och att mankanske tanker sig lite mer för innan man gar till oss, kanske kan man faktiskt lösa problemet sjalv,,,,????

Bastachefen har ett helt aphus pa axlarna,
Och det ar ju darför dom haller pa och ska rekrytera en ny enhetschef,,,, BUHU!
Jag och langafarbrorn gillar inte tanken pa en ny chef,
Vi har bestamt sagt att vi vill ha en MAN,
vi behöver det bada tva som langafarbrorn sa,,,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0