God morgon

Blev avbruten i mitt bloggande igar av en dam som babblade och babblade och sen kom dottern och jag var tvungen att avsluta och helt enkelt ga fran jobbet,
Annars hade jag nog finslipat solidaritets-inlagget lite mer, petig som jag ju kan vara emellanat,
Vad jag menade nagonstans i det inlagget ar att solidaritet för mig handlar om att andras sak ar min sak,,,, dels av empati och medmansklighet, men ocksa pga tacksamhet och ödmjukhet,,,
Det ar inte pga att jag förtjanar det, eller pga att jag presterat nagot sarskilt som jag lever har i sverige i en trygg och bekvam liten kokong,,,,,
DET AR EN SLUMP
Jag tror inte att jag tror pa karma,
Jag tror pa att what goes around comes around,
gott föder gott och ont föder ont,
I DET HAR LIVET
Jag tycker att det ar var plikt att engagera oss och bry oss om varandra,
Man kan liksom inte vara nöjd sa lange det finns manniskor som far illa,,,, det ar inte ok,,
Oftast ar det anda latt att förtranga,, för det ar inte sa ofta som man behöver möta dessa manniskor,,

Jag önskar och hoppas att det finns nagon som vill och orkar strida för mig den dagen jag behöver det,
Jag vill leva i en san varld dar man bryr sig om varandra och inte accepterar vilka grymheter och orattvisor som helst,

punkt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0