hello you

Idag ar det lördag och hela min helg ar fullspackad med maste-göra-grejer,
maste röja upp i elandet har hemma
maste handla
maste laga och lappa klader
maste plugga med son
maste jobba
maste tvatta
maste vila

typ det

Vilningsbiten har jag val klarat av nu i och med att jag lag och drog mig till kl 12 och lyssnade pa audiobooks och fillapixade,
Nu har jag laddat sonens kaffebryggare och ska snart kla pa mig sa jag har nagra armar (med tva prickar över a, sana som sitter pa klader) att kavla upp,
Lyssnar för tillfallet pa en bok om dom Von Sydowska  morden som  begicks i början av 1930-talet i en lagenhet pa Norr Malarstrand i Stockholm (bara runt hörnet fran dar jag jobbar),
Boken ar skriven av systerdottern till Fredrik som var den som mördade sin far, tva hembitraden, sin fru och slutligen sig sjalv, Författarens mamma var den som upptackte de döda kropparna, blott 15 ar gammal,
Gripande och spannande,
Innan det lyssnade jag pa Den orolige mannen av Henning Mankell,
Den var ratt bra men jag blev mest bara hypokondrisk för Kurt Wallander började i boken utveckla de första symptomen pa senildemens,

Nu blir det pakladning, tandborstning och kaffedrickning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0