muy cansado

Idag är jag mycket trött.
Det kan bli så när man är uppe i ottan och gräddar pancakes.
Man omges också av en air av matos.
Bättre än sopbil.

Nu sitter jag här på kontoret och väntar på att klockan ska bli 18.
Då ska jag dejta dottern på Kungsholmsgatan 9.
Där bor en farbror som vänligen tagit hand om dotterns mobiltelefon som hon lyckades lämna på tunnelbanan.
Det är nog första gången vi får tillbaks något vi har tappat.
Snäll farbror.
Eller skum. Det är därför jag följer med så inte dottern blir bortforslad av någon traffickingliga.
Sen blir det middag hemma.
Dotternspojkvän ska laga födelsedagsmiddag.
Enchiladas.

Läser fortfarande Parfymen.
Han har redan mördat en flicka, men jag kan inte säga att jag har blivit särskilt uppslukad än.
Jag är dock faschinerad över hur huvudpersonen tycks kunna kartlägga och sortera in dofter i sitt huvud... för att sen kunna kombinera dom lite hursomhelst och t.o.m. klura ut nya doftsammansättningar.
Önskar jag hade sån ordning och reda i huvudet.
Men det är som sagt mer åt José Saramago-hållet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0