stresspress

Sitter nu på jobbet.
Kl är 09.30 och det är söndag jag vet.
Är helt enkelt tvungen att jobba ikapp lite.
Det är galet på jobbet just nu.
Dåligt galet.
Det beror mest på att vi är sjukt underbemannade på kontoret... inte en chans att hinna någonting.
Negativa konsekvenser av det är bl.a. att alla blir sura på en för att man aldrig har tid att lyssna eller prata... vilket verkar vara det som folket på fältet tror är mina enda arbetsuppgifter.
Jag hinner inte ringa upp kunder som jag lovat och mitt skrivbord är således dränkt av lappar från personal om missnöjda och oroliga kunder som väntat och väntat på att jag ska höra av mig... personalen får ännu mer vatten på sin kvarn beträffande att vi på kontoret inte gör någonting och allt blir en enda ond cirkel.
Det läskiga är också att man missar sånt man bara inte får missa.
Eller så har man bara en känsla av att man har missat något.. men man har så dålig koll på allt så man vet inte riktigt.
Tänkte alltså rensa i röran lite idag.
Tror inte jag kommer hinna allt, men något måste jag ju hinna.
Tyvärr kommer personalen bli ännu surare på mig idag eftersom dom så fort dom ser att man är här vill prata och fråga och sånt har jag absolut inte tid med idag.

Samtidigt som vi är underbemannade på kontoret så växer vi så det knakar... dvs vi får nya kunder och gamla kunder behöver mer hjälp..
Det har vi inte personal till.
Större delen av vår arbetstid går då åt till att jaga folk... till att tigga och be och trixa och muta för att lösa idag och imorgon... men sen har vi ingen personal till i övermorgon..

Ohållbart kan man säga.
Bästachefen är också helt överbelastad (och därför håller dom på och anställer en ny enhetschef... buhu!) men hon gör allt hon kan för att rekrytera.
Det är dock likadant för henne.
Tiden räcker helt enkelt inte till.
Hur bra simultankapacitet man än har så kan man bara prata med en person åt gången, i en telefon åt gången.
Man kan inte fakturera och rekrytera samtidigt som man dessutom ska få in alla löner.

Well well.

Vill inte beklaga mig för jag vet att det här är en period och det är inte meningen att det ska vara såhär för alltid, men ville bara förklara mig lite varför jag aldrig hinner skriva här.
Finns ingen vettig dator hemma och här på jobbet är det omöjligt.
Förutom idag.

Nu ska jag dricka kaffe och sen jobba, jobba, jooooooooobbba.

(långafarbrorn kommer in sen också.. i fredags erkände han att han faktiskt var stressad... annars springer han omkring på tå och upprepar "jag är inte stressad, jag är inte stressad" med falsettröst..)

Kommentarer
Postat av: Paula

YOU CAN DO IT!!!!

2009-09-07 @ 21:56:55
URL: http://lockedinneverland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0