vill inte, vill inte, vill inte! ögonbottnar och planeter!

jagvillinteblisjukjagvillinteblisjukjagvillinteblisjukjagvillinteblisjukjagvillinteblisjukjagvillinteblisjukjagvillinteblisjukjagvillinteblisjukjagvillinteblisjuk. Tack och amen.

Jag vet inte om det är svininfluensan eller någon annan valfri influensa men nu börjar det bli väldigt sjukt här runtomkring.

Jag ändrar mig lite.
Omallaandraskablisjukakanjagtänkamigattblipyttelitesjukjagocksåomallaandraskablisjukakanjagtänkamigattblipyttelitesjukjagocksåomallaandraskablisjukakanjagtänkamigattblipyttelitesjukjagocksåomallaandraskablisjukakanjagtänkamigattblipyttelitesjukjagocksåomallaandraskablisjukakanjagtänkamigattblipyttelitesjukjagocksåomallaandraskablisjukakanjagtänkamigattblipyttelitesjukjagockså.
Tack och amen.

Så jag slipper ta itu med eländet här på jobbet.
Jag vill hellre ligga hemma och vara lite lagom sjuk och lyssna på bra böcker och spela mahjong shanghai.

FÖRRESTEN.
Idag såg jag sonens ögonbotten.
Eller ögonbottnar... både den friska och den skadade.
Inte varje dag man gör det.
Den friska var rätt snygg. Såg ut som en röd planet.
Den gula fläcken var inte gul men det var däremot synnerven, den blinda fläcken.
I sonens fall är det ju mer den gula fläcken som är blind.
Det skadade ögats ögonbotten såg ut som en förorenad planet med svarta fläckar... ärrbildningar.

Vi fick också se sonens öga och ögonfransar rent sjukt förstorade.
Spännande, spännande.

Ögat kommer aldrig att bli bra (det visste vi redan innan) så nu hoppas vi att vi håvar in massor av cash från försäkringsbolaget.
Något måste väl ett förlorat öga vara värt tycker vi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0