whats up with everything???

Inte nog med att veckorna har färre dagar.... dom bygger om stan mellan varje gång jag bemödar mig med att ta tunnelbanan in!
Det är sant!
Ok... det kanske går några år emellan mina besök, men ändå!
Allting är nytt och märkvärdigt och ingenting är som det var förr.
Det är bara Kulturhuset och NK som gör det möjligt för mig att lokalisera mig.
Tror att Gamla Stan ligger på samma plats också.

Tacka vet jag 80-talet.
Café Gateau vid Norrmalmstorg.
Ljuva tider!
Vau de Ville i hörnet Hamngatan/Norrlandsgatan.... räkcocktail och vitt vin och rosa ögonskugga....
Åhlénsrestaurangen vid T-centralen.
Den är inte detsamma idag.
Hennes och Mauritz.
Hur många idag vet vad H&M står för?
Klippoteket!
Och var tusan har Grays tagit vägen?
Den där lilla affären där man kunde köpa amerikanska livsmedel.
Fanns både på Odengatan och i BirgerJarlsPassagen.
Borta!

Upprörande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0