Du och jag, sommarhunden!

Gårdagen var relativt oneurotisk.
Mycket god mat intogs under ordnade former, alla skötte sig och ingen var vresig.
Ofattbart sorgligt är att sommarhunden plötsligt har blivit väldigt gammal och väldigt dålig.
Hon var annorlunda både till utseendet och sättet.
Hon orkade knappt bli glad när vi kom... och det här är hunden som mest liknat en levande elvisp..
Vet inte ens om vi kommer att träffa henne igen. Ont i hjärtat.
Det är ju så med hundar.
Dom lever ju inte lika länge som vi.. och när dom blir för skruttiga så måste man ta det tunga beslutet..
Sötaste sommarhund!
Jag saknar dig redan.


Anyhoo.
Efter maten var det påskäggsutdelning.
Jag vägrar köpa påskägg i ren påskprotest och av miljöhänsyn (påskägg=skräp) men det hindrar mig inte från att köpa presenter.
Jag brukar utnyttja tillfället att pracka på folk böcker av alla de slag.
Jag tycker det är kul att välja ut personliga pockisar.. fakta eller skönlitteratur spelar ingen roll..
Den här gången blev det lite blandat.
Mamman fick Jane Fondas memoarer.
Dottern och dotternspojkvän fick en bok med massor av dansstegsinstruktioner, en "mina vänner"-bok och en bok där man  kan fylla i sina egna listor om allt.
Nevön fick en kokbok.
Sonen fick ingen bok för jag tror inte att han är i något readingmood. Han fick istället lite fina saker till sitt rum.
Jag försökte begränsa mig med tanke på Doris-katten.

Nu ska jag åka in och jobba.
Jag har sovit gudomligt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0