jag gillar inte

Allt förändras.
Allt tar slut.
Det visste jag väl redan.
Att livet inte är statiskt och att allt ständigt förändras.. ibland så långsamt att man inte märker det förrän efteråt och ibland så snabbt att KABOOM! så är det bara att gilla nya läget..
Hittills i mitt liv har jag dock varit förskonad från det värsta.
Det närmsta och det viktigaste har varit stabilt.
Förändringarna har liksom varit positiva även om jag inte alltid insett det omedelbart.

Men nu!
Allt håller på att bli så gammalt.
Både folk och fä faller av pinn till höger och vänster och själv spräcker man, som spanska inkvisitionen säger, spegeln varje morgon.

Jag gillar det inte och jag är inte så säker på att jag någonsin kommer att göra det.
Wake up and smell the verklighet!
Det tog några årtionden innan poletten trillade ner även hos mig.

Och ändå har det ännu inte skett några större katastrofer... dom bara anas..
Men det kommer, det kommer.
Det ingår liksom i livet om man har turen att få vara med.

P.S
Apropå tur i livet så rekommenderar jag att gå in på Rädda Barnen och testa lyckan i Livets Lotteri!
Själv hamnade jag först i Uganda och sen i Sydafrika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0