pink thursday

Äntligen kan jag lägga upp lite bilder på min mat!

Här är min matlåda som jag ska äta idag:


Den där komockiga pladaskan till höger är godare än vad den ser ut.
Det är nötpesto (blötlagda pistage- och cashewnötter + svarta sesamfrön mixade med vitlök, olivolja, röd paprika, soltorkade tomater, citron) och zucchini- och morotspasta.
Överst till vänster ser vi nektarin och gojibär.
Under det ruccola och orange paprika.

Detta serveras med en dressing bestående av rapsolja (kallpressad och illgul), citron, vitlök och tahini, samt till det en urgröpt avokado, havssalt och lite blandade frön och nötter.
Och så lite solrosskott på det:

Definitivt gott men vi får väl se vad magen säger.
Den är nämligen lite upprörd över det här bombardemanget av grönsaker och frukt.
Jag tror och hoppas att det bara är en fråga om invänjning.
Så jag kör på.

Frukost blir samma som igår... nämligen apelsin, mango och banan + mandelmjölk.
Ev. petar jag i lite kokosfett (kallpressad och ekologisk!), gojibär och bipollen också.
Det ska ju vara så himla nyttigt!

Annars..

I lurarna: "Flickan från ovan" av Alice Sebold.
Den går ju på bio nu men jag vill hellre se den på min inre biograf.

Hälsotillstånd: magknipig och cocillanalullig... trött, trött, trött...

Jobb: överhopad och lätt uppgiven..

Rent generellt: ändå nöjd med tillvaron..



Kommentarer
Postat av: sara

vad gott det såg ut :)

2010-04-01 @ 06:24:26
URL: http://smuls.blogg.se/
Postat av: Goldielocks

Status här i grötlandet är typ samma.

Upprörd mage. Fast inte av nån ny diet. Kanske fick med mig lite mysiga bakterier från Tland?! Hmm...

Och på det så har jag nu konstaterat, med hjälp av en optiker, att doktorsskolan har haft ihjäl min höksyn. +0.75 brillor är beställda. Fy bubblan så knäckt jag är.

Blir eventuellt Sthlm den 8-12 april för min del. I sånt fall hoppas jag på lite Funck-tid.



FÖRRESTEN. Hade glömt bort. Men jag drömde om dig och Lilla P i natt. Mini Funcken var med på ngt hörn också. Sen var det hela er släkt (som var väldigt stor i drömmen). Jag skulle fira påsk med er. Lilla P var skitsur på mig för att jag hade listat ut, via fejjan, att hon skulle hjälpa sin kompis föda barn i hemlighet så att hon skulle slippa adoptera bort det. Och jag skvallrade om detta för dig. Ojojoj. Hon tokvägrade prata med mig. Och jag skämdes för att jag skvallrat. Hon är ju faktiskt vuxen och jag borde tagit upp det med henne. Sen vaknade jag i ångesten över att hon var sur på mig.

Vojne.

2010-04-01 @ 11:00:20
URL: http://lea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0