stresshantering

Nu skriver jag bara lite för att upprätthålla vanan och inte komma av mig.
Är extremt oinspirerad.
Jag är lite förvirrad för tillfället. Mer än vanligt.
Den nya chefen tog med sig en ny era och satte igång den på jobbet.
Mina arbetsdagar är inte som dom brukar.
Jag gör massor. Men inte det jag brukar och egentligen ska.
Det är kul och det är bra men nu är högarna på mitt skrivbord så enorma att jag har sopat in min inre stress under alla mina mentala mattor jag kunnat hitta. Jag har t.o.m. åkt till mitt inre ikea och införskaffat ännu fler mentala mattor.. håller även på att bygga till ett mentalt slutet litet rum där jag kan låsa in hela skiten... för att inte få panikångestattack och helt enkelt tro att jag själv är en stresskanin och börja hoppa omkring och tugga på sladdar..
Nu har jag hursomhelst kommit överens med nyachefen om att jag sitter hemma på måndag och jobbar häcken av mig.
Kanske blir lite bättre.
Annars pysslar jag mest med anställningsintervjuer, lönesystem och introduktioner av ny personal.
Idag blir det inte bättre.
Fick ett sms kl halvfem nu på morgonen från littlemiss-sunshine om att hon råkat ut för en olycka och inte vet om hon kan komma. Tydligen blåslagen.
Fick också ett sms (igår kväll) från min gamla sop-granne som vill låna min.... trumvirvel..... KÖKSDÖRR!!!
Helst nu omedelbart.
Mycket kan man ju låna hit och dit.. både av och till.. men jag tror vi låter inredningen sitta kvar det tror jag.

Idag blir troligtvis en komplicerad dag pga manfallet på kontoret.
Bara jag och gullegulligaste lilla skäggiga che.
Och nya chefen, men hon har ju sitt.
Men det löser sig väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0