katt vs kanin

Nu är det så där igen.
Jag är så trött så trött... och då orkar jag inte riktigt ha framförhållning med mat och sånt.. och då blir det.. typ...
MC DONALDS och SEVEN ELEVEN

Inte bra.
Inte alls bra.

Dyrt och ohälsosamt.

Igår var vi med Doris-katten hos veterinären.
Hon är lite rivig sa vi först.
Kan vara lite bitsk i trängda lägen.
Jo,jo. sa dom. Vi är vana vid sånt.
Sen skulle dom klämma fram ett blodprov.
Kampen!
Med strut runt huvudet och handduk runt kroppen slogs Doris-katten för sitt liv.
Om det är jobbigt så kan ni vänta utanför! sa dom rara flickorna.
Jag gjorde det till slut eftersom jag inte ville bli vittne till deras död.
Jag var inte orolig för Doris.. den sockerpinglan kan ta hand om sig själv!
När vi fick komma in i rummet igen så var det hårtussar överallt.
Hu!
Dyrt blev det förstås och besked får vi om en vecka.

Idag är det kurs * 2.
Först någonting om dokumentation på stadsdelsförvaltningen och sen någonting om kvalitét i Täby.
Och sen är det tvättstuga.
Imorgon är det löner, löner, löner och sen pappersbuntar och sen delegering.
Sen ska nyachefen och jag slåss om när vi ska ha semester i sommar.

Apropå det.
Jag tror jag gillar nyachefen.
Hon är yngre än mig och jag kommer nog aldrig att se henne som en chefchef... men hon verkar lita på mig och det känns som ett bra utgångsläge.
Sen att hon är en kanin-människa (jämför: katt-människa)... det får jag helt enkelt ha överseende med..
Det finns värre saker. T.ex. orm-människa. Eller värst av allt: jag-gillar-inte-djur-människa.
Kanin-människor måste ju ändå vara lite mer åt katt-människa-hållet än hund-människa-hållet.
Kaniner går inte att styra och kontrollera. Dom kör sitt race.. och det måste man stå ut med..
Det är bara det att kaniner känns lite.. ... tråkiga.. och .. menlösa.. och nervösa!
Trösttanke: Den långa flykten! (bästa boken!)
Dom har ju päls i alla fall.
Tillbaka till ämnet!
Nyachefen verkar helt ok och jag tror att hon och jag kommer att kunna trivas ihop.
Åtminstone så länge hon låter mig göra som jag vill!

Sweet as a cherrypie... sharp as a knife.. Fröken Doris D!




Kommentarer
Postat av: Guldlock

Hoppas det inte är ngt fara med Doris!



Ville bara meddela att jag kommer till Sthlm imorrn! Stannar till måndag/tisdag. Ses?! :)

(Kommer gärna förbi kontoret och skriver ut en massa viktiga papper om det går?!) Viktiga papper som kanske tar mig närmare Sthlm inom en snar framtid... :)



Funck-dos är behövligt. När kan du/ni?!

Lördag em/kväll är det enda bokat än så länge. Eventuellt fredag.

2010-04-07 @ 21:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0