vulkanregn

Det blev som jag tänkte.
Jag promenerade.... raskt.. i vulkanregn... från Thorildsplan, över Västerbron, via Hornstull, Slussen och Medis.. hela vägen till Skanstull.
Det gick så bra, så bra.
Sen fick jag sitta och titta när försäkringsmänniskan (Arne!) på en witeboard åskådliggjorde sonens försäkringspengar och eventuella placeringar och fördelningar av dom med intressanta diagram och olika färger..
Sen dejtade jag kort med pappan i Ringen och han skrev på lite papper och sen åkte jag till jobbet och där var det....KAOS!!!! och panikstämning..
Alla dagar är inte såna men igår var en sån dag när det drällde in akuta ärenden utan någon som helst  varsel... i kombination med underbemanning på kontoret..
Det är svårt att vara skärpt och fokuserad i såna lägen.
Stackars little-miss-sunshine är ju alldeles blåslagen (tänk Ulla Skog i den där Yrrol-sketchen med Susanne Reuter!) efter bilpåkörningen i tisdags och che bara springer omkring och fnissar och vill ha wiskey..

Här är Yrrol-sketchen.. jag hittar ingen bild..



Förresten.
Kom på att det här med vulkanutbrottet är ett ganska smart drag av naturen.
Smart motdrag.
Vad är konsekvensen???
Jo. Vi kan inte flyga.
Är flyg bra för naturen???
Nej.
Hindrar det oss från att flyga???
Nej. Vi bara köper utsläppsrätter.
Det känns som om naturen har slagit näven i bordet!
Bra.

(hoppas bara långafarbrorn kommer hem någon gång!!!)

Dagens plan:
En liten promenad Kungsholmen runt!
Jag tror jag kör vänstervarv.. dvs jag börjar med den där tråkiga och okända biten bakom Kristineberg.. norra Kungsholmen..  och jobbar mig mot hemtrakterna runt kontoret för att sen avsluta i Kristineberg..
Sounds like a plan!

Kommentarer
Postat av: Didrikeira

Very interesting site, beautiful design, keep up the good work.

2011-06-03 @ 12:31:21
URL: http://didrikeira.blogh2o.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0