upp,upp,upp!

Plåga!
Att släpa sig upp såhär i ottan.
Hela mitt väsen skriker i protest!

Fick jag något gjort igår?
tja..
Jag jobbade på... men andelen färdigjobbat jobb är försvinnande liten jämfört med andelen ojobbat jobb..
Idag skulle jag behöva låsa in mig på mitt rum på jobbet och följa upp.
Har dessutom ett hembesök efter lunch.
Tyvärr är det bara jag och skäggige che i tjänst idag och jag känner på mig att det inte kommer att bli mycket gjort.
För att jag ska få mitt jobb gjort på kontoret så måste jag sätta på mig dom STORA skygglapparna och ställa in frekvensen på asperger light. Jag får inte låta mig påverkas av ev. kaos eller panik. Jag får inte tro att jag måste hjälpa till. Jag måste lita på att dom andra grejar sin bit trots att stressorkanen viner i knutarna.
Det är det som jag har så svårt för.
Och därför blir mitt jobb inte gjort.
Om inte annat så sätter jag igång imorgon när little-miss-sunshine är där.. jag kan ju liksom inte överge che idag..

Promenerade jag igår?
nja..
Först hade jag problem med en släng migrän som jag medicinerade och som sen övergick till illamående vilket i sin tur ledde till att det effektiva arbetandet inte kom igång förrän på eftermiddagen vilket ledde till att när jag väl tyckte att det fick räcka för dagen så var klockan 20.30 och det hade börjat mörkna ute.
Jag kände dock starkt i kropp och sinne att jag behövde komma ut.. och bara detta är helt nytt för mig..
Jag brukar aldrig känna att jag behöver komma ut.. jag är så nöjd ändå..
Så jag gick en sväng förbi torget och sen över fälten förbi skejtarstället för att se om sonen var där.. det var han inte.. och så vidare hem igen utan att knappt andas eftersom jag tycker det är synnerligen obehagligt att traska omkring ensam i mörkret i trakterna där jag bor..
Resultatet blev en förhållandevis kort men ändå intensiv promenad som kändes i kroppen.
Tusen gånger bättre än ingen alls!

Något annat som är kul?
jo..
Favoritprogram på sr.
Jag skrattar ihjäl mig. På riktigt.
Idolen Pia J aka Carla Corleone:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0