happy spring-a-ling!

Satt hela dagen och lite till på kontoret igår och jobbade och jobbade.
Blev jag klar?
Nej.
Blev jag ens klar med den ena viktiga arbetsuppgiften?
Nej.
Så segt!
Fortsätter imorgon söndag.

Hade en hel del kul ändå eftersom fröken solsken och che var i tjänst.
Och en dag utan drama existerar inte på vårt jobb.
Maken till labila människor!
(jag menar inte fröken solsken och che... utan alla andra..)

Idag blir det hursomhelst påsklov ute på Värmdö hos mamman med gubben och hundarna och katten.
Med syrran och nevön och svågern.
Och mina egna små solstrålar förstås.
Tänkte inte köpa några påskägg eller presenter eftersom Doris-katten ska till doktorn... men ... klart jag måste fixa lite påskägg!
Ska åka förbi Åhléns och se vad jag kan åstadkomma.
Lite flygplatsgodis tror jag att jag har till mamman.
Som jag nämnt tidigare så är jag ju inte överförtjust i påsken.. men VÅREN! har ju kommit!
Den är värd att fira! Den kan också ställa till lite besvär till en början.. det är som om någon kommer in och tänder neonröret i taket när man ligger och sover.. man kan inte riktigt öppna ögonen först..
Det kommer så abrupt.
Men det är ju så skönt! Att kunna gå ut utan att förfrysa näsan. Att kunna gå på marken utan frakturrisk. Att uppleva dagsljus trots att man jobbar i en källare mellan 07.30 och 16.30.
Vårtröttheten har drabbat även mig.. eller så är det cocillanan.. men samtidigt har inspirationen och hoppet väckts!
Jag säger bara: Hej Livsgnista! Välkommen tillbaka! You have been missed!

Jag skippar allt nyttigt ätande idag.
Lika bra att spara avokadosar, frukt och frysta bär till kommande dagar när energin behövs.
Det är ju som sagt inte direkt billigt.

Och här följer en ganska ointressant teknik-parentes:

(Jag MÅSTE klura ut hur man lägger in musik på min mobil!
Jag står inte ut.
Jag har tre låtar som jag har köpt för 15 kronor styck. Skandalöst!!!
Jag köpte dom för att jag tänkte att jag skulle kunna använda dom som ringsignal eftersom dom befintliga ringsignalerna är förskräckliga.. dom är inte ens neutrala.. man blir bara arg när man hör dom..
Men gick det att använda en låt som ringsignal???
Nej! Jag har i alla fall inte kommit på hur man gör.
Var därför tvungen att KÖPA en ringsignal för 30 kronor. Ännu mer skandalöst!!!
Så nu har jag Mr Sandman som signal.
Dom tre låtarna jag köpte  och som alltså är det enda jag har att lyssna på är Moviestar (hade blivit en perfekt ringsignal... bra början..), Its a living thing och You dont have to say you love me.
Jag vet. Jag är en ruskigt omodern människa... living in the past..  men det är ju dom låtarna som håller!
Det här är ett stort problem för mig.
Min mobil är en sony ericsson vivaz.... om det nu är någon annan som vet något om den och som kan ge mig ett tips!!!?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0