bröllopspresenter

Äntligen, äntligen!
Presenterna är införskaffade och jag ser en framtid.
(den sträcker sig ända till inresekontrollen i Chicago)

Det blev ett sånt där käckt fat från kosta boda med ett hjärta på.
Jag vet... jag veeeeeeet!... dom blev uttjatade redan på 90-talet.. men det vet ju inte dom i Canada.
Svensk design/ kärlek/ lagom dyr bröllopspresent.
Men jag är ju inte den som kan låta bli att komplettera med lite grejer runtomkring.
Så jag kompletterade med:

en väggalmanacka för 2011 med "the royal wedding" (det svenska arvet!)
bästa skivan med Kent.. b-sidor.. (den svenska kulturen)
Salem al Fakirs senaste skiva (kulturen.. den svenska)
samt
en kylskåpsmagnet med Vickan och Daniel (arvet igen)

Nu ångrar jag som tusan att jag inte kommit igång tidigare och beställt billiga svenska skivor och filmer (med engelsk text) på cdon.com.
Herregud.
Dom här stackars människorna (mina kusiner) befinner sig på andra sidan jordklotet..
Och dom vet INGENTING om oss härborta.
Deras pappa är svensk, men det har han glömt bort någonstans på vägen.. han har i alla fall missat att föra det vidare.
Allt han vill att vi tar med oss är kräftburar och västerbottenost.

Jag är i alla fall nöjd med presenten.
Det blir stylish svensk design i kombination med lite rojalistisk kitsch.
Hearts fat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0