Frans på nya äventyr

Nu har Frasse-katten lämnat byggnaden.
Har bara hänt vid enstaka veterinärbesök och vid några genanta halkningar på balkongräcket.
Frissefrasse har åkt på semester.
Han ska bo på lyxhotell och få se nya vyer.
Han kommer att ha det SÅ bra!!!

Han verkade inte tro mig när jag sa det till honom.
Jag var tvungen att trycka in honom i transportburen tre gånger eftersom han inuti den förvandlades till något slåttermaskinaktigt och bröt sig ut innan vi hann få kläm på låsanordningen.
Egen filt har han med sig. Hjärtat.

Det inkontinenta kattskrället ska alltså tillbringa en dryg vecka hos dotternsföredettapojkvän.
Det känns bra.. för dotternsföredettapojkvän gillar verkligen våran Frasse. På riktigt.
Och vi slipper komma hem till en nerpissad lägenhet = positivt!

Doriskatten kommer att övervakas av indianen och sonens vapendragare.
Men hon kan ju sköta sig.. som den gamla tant hon är..
Henne behöver man inte bekymra sig så mycket om..
Hälla upp mat och vatten.. släppa in och ut.. dra bort en fästing här och en fästing där (hu!)..
Som vilken gammal tant som helst.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag misstänker att vi inte kommer att höras innan ni åker - så ajöken ajö så länge! Ha det jättebra! Oroa dig inte för nåt. Allt löser sig. Alltid! Och händer nåt så har ni i alla fall gjort en utflykt, även om den bara blir till Arlanda. Eller Chicago:)Tänk NU. (Och när du har lärt dig det så kan du väl lära mig?)

KRAAAM!

/j

2010-08-24 @ 09:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0