same old, same old..

Gjorde politiskt test på expressen.se.
Mitt hjärta klappar stadigt till vänster men jag tyckte ändå jag svarade alliansvänligt på en hel del frågor.. jag jobbar ju t.ex. på ett privat företag inom vården och vill gärna fortsätta med det..

Resultatet blev:

1. Feministiskt alternativ
2. Vänsterpartiet
3. Miljöpartiet
4. Socialdemokraterna
5. Piratpartiet

all the way down till Moderaterna på sista plats... vilket är aningens skrämmande eftersom det betyder att Sverigedemokraterna  slank in före dom..

Jag blir lika trött när jag ser det här resultatet som när jag ser mig själv i spegeln.
Det skulle vara så uppfriskande på nåt sätt om jag lyckades överraska mig själv.. upptäcka något nytt..
Jag är trött på mig.
Jag verkar ha fastnat.

Och jag vet fortfarande inte hur jag ska rösta.. eller ens om..


Det känns som om det inte spelar någon roll på vad man röstar.
Samma visa, samma tugg.
Jag önskar att det fanns någon Obama-personlighet som kunde ta oss svenskar med storm.
Som kunde väcka upp oss från den här såsiga dvalan och ge oss inspiration.
Och hopp. Om att det går att ändra på saker och ting.
Vi behöver en karismatisk ledare.
En normal och vettig karismatisk ledare som inte är frireligiös eller rasistisk.
Då kanske vi skulle bli lite mer engagerade och då kanske det skulle hända något.
En karismatisk ledare är inte nog... det är effekten av den karismatiska ledaren på oss.. befolkningen i det här apatiska landet... som kan göra skillnad..

tror jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0