stoppa pressarna

Jag, JAG, kommer troligtvis att ha högklackat, HÖGKLACKAT, på bröllopet!

Har jag nämnt att jag avskyr bröllop.
Det är den värsta ritualen.
Allt ska vara glatt och glättigt och man ska inte överglänsa bruden men man ska banne mig inte ligga långt efter så man drar ner stämningen...
Och nu ångrar jag att jag inte beställde en sån där hudfärgad kroppsstödstrumpa som dom gapade om på tv-shop för några år sen.
Den skulle ha suttit som en smäck nu.

(jag avskyr inte själva poängen med bröllop... den där biten där två människor som älskar varandra ingår ett förbund och lovar att hålla ihop för eviga tider... det är rätt gulligt även om eviga tider ofta inte är så eviga nuförtiden.. det är allt runtomkring som ger mig prestationsångest och är det något jag avskyr så är det prestationsångest..)

Anyhoo.
Jag tror jag har kommit fram till vad jag ska ha på mig. Tusen kors i taket.
Tror det blir en långklänning.
Kortärmad.
Den är grå.
Jag vet att det låter lite trist.. men den är vackert grå, med broderat mönster (i grått!) vid dekolltaget (som är anständigt!). Den består av en lite blankare sidenaktig underklänning och ovanpå det en tunnare sak i.. chiffong?
Till detta en mörkt lila sjal, också med broderier.. och även lite pärlor tror jag. Också den i lite olika material såsom siden- och sammetsaktiga fuskmaterial.
Och så svarta pumps i mocka (HÖGKLACKADE) med liksom ett band eller rem uppe vid vristen, lite gammaldags sådär.. som jag själv kan man säga..
Håret (detta helvete) kommer jag troligtvis sätta upp i en hög tofs som jag tuperar och snitsar till så det ser mer ut som något åt knuthållet. Håret längst fram, luggen som inte är en lugg, kommer jag att sätta upp på sidorna med tusentals hårspännen.

Resultatet av det hela blir lite bohemian chic.
Allting är väldigt vintage (dvs hämtat ur djupet av min garderob och troligtvis härstammande från före millennieskiftet.)
Om det är rätt eller inte vet jag inte.. men som exotisk släkting från ett avlägset land kan man ju ta sig vissa konstnärliga friheter.
Resonerar jag.

Statsbesök som sagt.
Önskar jag hade en hovdam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0