hej och hå!

Här sitter jag med min nya dator och mitt nya mobila bredband.
Verkar för bra för att vara sant. Får se vad jag tycker när räkningen kommer.

Det är så mycket nu så jag orkar inte dra hela faderullan.
Den senaste tidens bra och dåliga grejer har i alla fall inkluderat lite kris och lite utveckling, lite champagne och lite coachande sällskap, lite tokstorstädning och lite magkatarr och lite julbord och massor av blåbärsgröt.
Jag har i alla fall fått den löneförhöjning jag ska ha. Tack champagnecoachen (fd bilregistret) och tack SKTF... så nu blir det julklappar i år också.
Vi har fått en ny överchef.. låt oss kalla personen för Dolores (som i Umbridge)/ Gollum (inte collum).
Smurfan har tagit ett kliv åt sidan och är inte längre vår chef, vilket är väldigt, väldigt sorgligt.

CENSUR

Nästa och nästnästa vecka är det meningen att jag ska ha semester.. vi får väl se hur det blir med det.
Sa jag att det är kris som vanligt. Gäsp.
Blodbrist har jag också har doktorn konstaterat. Nu ska det redas ut säger han. Eftersom jag är hypokondriker.
Och nya formgjutna skosulor ska jag få. Eller få och få.. dom kostar typ 1500 kr.. vilket väl ändå måste anses som ganska överkomligt jämfört med vad en permobil kan tänkas kosta.. vilket skulle vara alternativet.
Men skosulorna får jag inte förrän i februari så tills dess får jag halta.
Och champagnecoachen (som sagt aka bilregistret) och jag ska ses och peppa varandra.
Min läxa till nästa gång är att jag ska komma igång med att skriva.
Jag ska leta fram författarövningar och kanske någon kurs och sätta lite sprätt på kreativiteten.
Och så ska jag leta efter ledarskapsutbildningar.
Och så ska jag läsa undersköterskelitteratur. Jag kanske skippar själva formella utbildningen men jag vill ändå ha teorin.
Målet är att kanske kunna söka något annat jobb. Någon gång.
Och träningen har såklart kommit av sig.
Jag har hindrats av foten och magkatarren och det fördömda jobbet.
Nu är tanken att jag ska komma igång på julsemestern.. annars kan jag lika gärna sälja kortet.
Och detoxen kom av sig av julbordet... men jag har kommit på att allt måste inte alltid vara antingen eller... man kan äta hälsosamt och nyttigt FÖR DET MESTA. Man måste ju inte alltid vara så fundamentalistisk.

Plan för nästa vecka:

1. fira jul

2. klippa mig för gudsskull!!!!

Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn

Tack och lov att du äntligen är på banan igen... Har saknat dig!!!

2010-12-15 @ 08:37:00
Postat av: Guldlock

Äntligen morgonlektyr igen.



Kommer hem-hem idag! När ska vi ses?!! :)



KRAAAAM

2010-12-15 @ 10:11:23
Postat av: jo

Ja! Du är tillbaka! ÄNTLIGEN!

Champagnecoach låter ju väldigt flådigt. Och förpliktigande. Det här ska vi ta tag i å det snaraste. Nästa vecka??? Tisdag? Du har semester då? Hörs!

/Bilregistret (jag känner mer igen mig i det även om cc får mig att känna mig lite mer betydelsefull. Behövs i dessa dagar! :)

2010-12-15 @ 17:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0