sjukt

Det var ju inte direkt oväntat att det där djävulska viruset som har huserat inne i sonens rum dom senaste två veckorna till slut skulle tröttna på honom och kräla ut för att hitta ett nytt offer...MIG!!!!
Jag är alltså sjuk.
Vaknar varje morgon med en rostig kniv i halsen.
Hittills har det gått att kurera med diverse värktabletter så jag har inte orkat masa mig iväg till doktorn.
Sonen gjorde det och fick veta att det var virus.. och jag utgår ifrån att detsamma gäller mig.
Ont i halsen är inte kul.. men det jag fasar är mördarhostan som brukar vara sista stadiet.
Förutom att det är väldigt besvärligt att hosta nonstop så är det ju också lite opraktiskt för mig som har en sån hyperkänslig kräkreflex. Jag behöver nog inte gå in mer på det.

Så gick det med den semesterveckan.
Jag som skulle ladda mig själv med positiv energi och kraft.
Jag som äääääntligen skulle börja träna och äta vettigt och skriva och läsa och vara kreativ.

Om man nu ska välja något tillfälle att bli sjuk så är ju faktiskt veckan efter jul rätt bra.
Om man har önskat sig rätt julklappar vill säga. Och gett bort rätt saker till strategiska personer i sin närhet.
Dottern fick Greys anatomy season 6 av mig. Den har vi nu sett.
Jag fick Mad about you. En av mina absoluta favoritserier som inte har gått på flera år. Tyvärr kan man tydligen inte köpa hela säsonger.. men jag fick någon slags samlingsdvd med utvalda avsnitt och en massa extramaterial.
Men sen blev jag nästan lite orolig för dottern.
För sen fick jag den värstbästa julklappen av dom alla!
ALLA SJU SÄSONGER AV BUFFY THE VAMPIRE SLAYER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vet inte om jag har lyckats eller misslyckats men jag blir lite orolig för dotterns framtida ekonomi.. men bara lite... mest blev jag förstås ÖVERLYCKLIG!!!!!!!!!
Och förutom detta fick jag mamelucker (varma i stickat siden), ett cestjärn (har fått för mig att jag måste ha ett sånt men vad har man det egentligen till??????), symaskinen som jag egentligen fick i födelsedagspresent, vantar, choklad, böcker, strumpor, en bok om Sunday bloody sunday (händelsen, inte låten) av dotternsnyawhatever.. det framkallade lite stress hos mig eftersom jag självklart vill ge honom något.. vilket löste sig när jag hittade Gudfadern-trilogin för 149 kr.. piuhh!!, fina burkar m.m m.m.

Bra jul matmässigt och julklappsmässigt.
Men dottern är helt klart galen.

Här är ett virus. Antibiotika biter ju inte. Undrar om någon har testat en träpåle????

Kommentarer
Postat av: jo

Jaha - det är sjukdom som drabbat dig. Jag befarade Döden. Inte än. Inte än. Cestjärnet ska du använda när du vill smaksätta ditt vatten med väl tvättat apelsinskal. Eller när du gör fläskfilén jag alltid bjuder på när jag fyller år. Receptet kan du få nån gång. Om du vill ha det :) Sök annars på marinerad fläskfilé så hittar du det säkert!



Du - krya på dig! /j

2010-12-29 @ 22:25:36
Postat av: POW

http://www.vureel.com/video/19111/Greys-Anatomy-S07E01



KOLLA ALLTSÅ!!!!

2010-12-29 @ 23:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0