strålande jul

Det är kris på jobbet.
Che och LMS är sjuka. Dom veklingarna. Ligger hemma och påstår sig ha feber.
Själv är jag i praktiken döende (BLODBRISTEN) men jobbar gör jag minsann.
Många andra är också sjuka.
Det är depressioner, höftledsoperationer och psykoser.
Veklingar!

Jag ska i alla fall ha semester i två veckor från och med på måndag.
Jag tänker inte frivilligt erbjuda mig att strunta i det.
Jag hade visserligen den längsta av längsta sommarsemestern och sen åkte jag till Kanada... men förra julen var både LMS och che borta i evigheter och jag har räknat med att vara ledig i år och det var faktiskt LMS som fick bestämma utifrån när hon har sin son... sen att hennes ADHD till ex har ändrat sig huxflux så sonen tydligen inte ska vara med honom... det är inte mitt problem känner jag.
Jag har planerat med semester och tänker inte ändra på det om jag inte blir beordrad.
Dom får tycka vad dom vill.

Men det gör ingenting att man inte hinner kolla på tv hemma eftersom det är som en dokusåpa på jobbet.
Älskade smurfan har som sagt fått lämna programmet och har nu åkt till en annan ö.
Det är hennes egna ord, det är så hon ser det.
Hon har fortfarande möjlighet att komma tillbaka, men det är inte så troligt.
Ny deltagare (joker): Dolores Umbridge/ gollum/ den hemska drottningen i Alice i Underlandet.
Den spanska inkvisitionen och hennes bihang håller på med något slags uppror.
Lagom till julhelgen så har dom med praktiskt taget inget varsel alls bestämt sig för att demonstrativt och på bästa martyrmaner helt enkelt bara dra.
Kontoret i den fina stadsdelen driver nu vind för våg utan vare sig kapten eller rorsman.
Och che och LMS är sjuka.

Och jag ska ha semester.

God Jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0