julplan m.m.

Fick censurera en smula här igår igen.
Det blev en liten paniksituation framför datorn på jobbet när jag blev tvungen att bokstavligen brotta ner che.
Man ska inte blogga på jobbet! Om jobbet!
Det hade jag ju inte gjort heller.. men jag hade läst guldlocks kommentar och sen glömt att stänga och sen var che där och skulle maila.
Nu är det ju egentligen ingen fara med just che.. det är bara det att jag vill inte att någon på jobbet ska läsa min blogg.. det sprider sig så lätt och jag vill inte riskera något.
Så nu tänker jag inte skriva något mer om dolores m.fl.

Det verkar i alla fall som att jag definitivt kan ta semester.
Pluspoäng till chefen som faktiskt stod upp för oss (mig och che) och våra julledigheter när andra ville omplacera (tillfälligt) delar av oss för att andra skulle få ta akut semester som det inte ansökts om i tid.

Appendix har uppenbarligen fått storhetsvansinne.. men det kan jag berätta om muntligen långafarbrorn...

Men för att jag ska kunna gå hem ifrån jobbet idag så måste jag hinna göra tusentals saker.
Och egentligen vet jag inte förrän jag kommer till jobbet ifall jag kommer att ha någon tid och möjlighet till det eller ifall jag måste gå ut till damer och herrar istället.
Det är kris (som sagt) och alla är så sjuka, så sjuka.

Och sjukast av alla är sonen.
Det är en bedrövlig syn. Och hörselupplevelse.
Han spottar och fräser och harklar sig förskräckligt.
Och hostar och stönar.
Och slänger äckliga sopor runtomkring sig. Och sunkar till det vart han än släpar sig.
Och visserligen finns det en liten tjusning i att vara den ömma och omhändertagande modern (inte så ofta man får det nuförtiden och jag har alltid haft en liten, liten, mycket liten släng av munchhausen by proxy...) men sonen påminner väldigt mycket om sin pappa när han är sjuk. Väldigt mycket.
Och det är inte positivt kan jag säga.

Men snart är det jul...
Och julen är magisk.
Julafton är den enda högtidsdagen på året som man (jag) inte bara kan strunta i.
Den känns liksom i luften och man får ett speciellt julaftonspirr i magen.

Såhär ser julplanen ut:

lördag:
dejta dottern på mysigt kondis, dricka varm choklad och planera... köpa ffa bak-, godis- och matlagnings ingredienser. Kanske en eller annan julklapp.

söndag:
tvätta, städa, ev. köpa gran, börja baka och laga mat... planera julklappar.

måndag:
klippa mig?, baka och laga mat, planera julklappar, lyssnar på julradio, sjunga julsånger.

tisdag:
kanske vara social.. kanske träffa bilregistret, kanske även guldlock... måste samordna det där men jag inväntar svar från bilregistret som föreslog tisdag först.. allmänt julstök.

onsdag:
samma som tisdag

torsdag:
lönen kommer och jag ska shoppa som en galning.. förhoppningsvis har jag tänkt ut allt i förväg.

Så ser det ut. På ett ungefär.
Lite, lite stressigt men ändå inte omöjligt.


Kommentarer
Postat av: Bilregistret

Svar från Bilregistret:

Tisdag funkar finemang! Men efter 18.30 eftersom den nya chefen vill ha möte mellan 17 och 18. Tyska tider? Så om jag får höra av mig när mötet är slut, utan att ha ett stressat avslut, så blir jag jättejätteglad av att få träffas! Vad sägs?

2010-12-17 @ 08:41:45
Postat av: Guldlock

Vad sägs om onsdag för oss då?

2010-12-17 @ 11:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0