just idag mår jag bra

Helt otroligt men jag tror det har vänt.
Är fortfarande tokförkyld och nyser och snyter men HALSEN är bättre.
Wow.
Esberitoxet, 100 timmars taipeiande, ingefäran, vigvattnet, antioxidanterna, det positiva tänkandet, storytel.se, honungen, treon+ibumetinet, pepparkakorna och självömkandet FUNGERADE!!!!

.. eller... vi ska ju inte ta ut något bra i förskott... men kanske!

Ringde i alla fall jobbet igår och förvarnade om att jag kanske inte är tillbaka på måndag.
Dom bröt typ ihop.
Vilket fick mig att bestämma mig för att absolut inte gå tillbaka förrän jag är helt frisk.
NYLADDAD ska jag komma tillbaka!

Idag är det nyårsafton.
As I care.
2010 var ett ovanligt dåligt år. Ett slap-in-the-face-HEJ-JAG-HETER-DÖDEN-OCH-JAG-FINNS!!!!!!-år.
Det överskuggar liksom dom ev. bra sakerna som också (troligtvis) hände.
Och eftersom jag är en krass cyniker så inser jag att bara för att förra året var ett djävligt år så innebär det inga garantier för att nästa år inte också blir djävligt.
En sådan rättvisa finns inte.
Rättvisa finns inte helt enkelt.
Bara mer eller mindre acceptabla orättvisor.
(mvh// Krass Cyniker)

Allmänt nyårslöfte:
GÖR! Mindre snack (och grubbel och tänk) och mer VERKSTAD (gärna med symaskinen... och nu har jag förresten kommit på vad jag ska göra med kapsylerna.. vänta du bara långafarbrorn!!).

Specifikt nyårslöfte:

Öka allmänbildningen och utveckla kreativiteten.

Klassiskt nyårslöfte:
Börja träna! (så man orkar göra)
Steg 1: förflytta kroppen till ett gym och se vad som händer.. no pressure... bara GÅ DIT!!!!!!!!

Bonusnyårslöften:
Ha mer kul! Med dom trevliga människorna!
Spela mera spel! Typ kort och twister och alfapet! (jag fick förresten alfapet i julklapp!! av dottern!!!)
Läs mera böcker!
Lyssna på mera musik!
Skriv minst ett brev!
Börja köpa julklappar NU!
Var inte så komplicerad!
m.m.

Visst. Det råkar bli ett nytt år imorgon. I almanackan. (jo, det stavas så.. jag googlar det varje gång..)
Men egentligen är ju tiden bara en enda lång tid som bara är och är och är.
Vi åldras och grejer händer och världen förändras. Det bara håller på och håller på.
I varje ögonblick.
År känns lite grovhugget tycker jag när det egentligen handlar om stunder och ögonblick.

Så Gott Nytt Ögonblick!
Hela tiden.


Editering typ en vecka senare:
Året jag inte är så nöjd med är givetvis 2010... inte 2011.. ÄN!!!
Tack min lilla schmesserwissiga dotter!!!

Kommentarer
Postat av: Långa Farbrorn

Jag har väntat i ett halvår nu... När kommer min bröllopspresent???

2010-12-31 @ 14:27:49
Postat av: Anonym

Ni får helt enkelt fortsätta att vara gifta tills jag är klar! Minst!

2010-12-31 @ 20:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0