det är viljan mot drifterna!

Inatt drömde jag att jag blev begravd i snö. Nästan. Jag sjönk liksom ner i en stor snögrop så bara huvudet stack upp och så rasade snön ner från sidorna mot mig. Blev dock räddad.
Sen drömde jag att jag blev begravd i sand. Nästan. Dito händelseförlopp.
Det var liksom aldrig någon fara.. men känslan var otroligt verklig när jag sjönk ner och inte fick fäste under fötterna och det inte fanns något att ta tag i.
Det handlar väl om att tappa kontrollen.
Men jag är inget kontroll-freak... så jag vet inte riktigt vad mitt undermedvetna vill säga mig..
Att jag har lite mycket på jobbet kanske???
Igår passade jag i alla fall på att sitta kvar och jobba ikapp lite medan dottern var på sin dansträning.
Fick lite gjort.

Idag är det gruppledar-utbildning för sista gången i det gudförgätna Täby.
Vaknade kl 03.00 med tydliga migränindikationer.
Samt obehagliga känningar i halsen.
Tog tabletter och somnade om och nu är i alla fall migränkänningarna borta
Halsen killar fortfarande.
Kom på att jag inte drack något igår.
Högst enochenhalv kopp örtté.
Inte så bra och definitivt huvudvärksframkallande.
Har faktiskt funderat på att stanna hemma idag och bevaka halsen.. men beslutat mig för att jag inte får missa sista kursdagen. Det är värt en hel del att träffa dom andra stackars gruppledarna och man lär sig alltid något.... om inte annat så om livet..
Och sen ska jag ju dejta sonen och plugga på nåt café.
Då kan man inte vara hemma och vara sjuk.

Detox-dagen igår gick strålande!
Förutom det där obefintliga drickandet då.
Solskenet arrangerade både frukost och lunch och t.o.m. middag.
Frukost: havregrynsgröt med rivet äpple (mitt tillägg) och sesammjölk (sesamfrön, banan, äpple, vatten)... oväntat gott och låg som en varm liten filt i magen.
Lunch: ugnsbakade paprikor fyllda med en röra bestående av kikärter, bönor, lök, champinjoner, tomat och vitlök samt en sallad till det. Vanvettigt gott tyckte vi.. våra magar blev tyvärr ganska upprörda.. tur att vi har flera toaletter varav en som ligger lite avsides.. den s.k. numbertwo-toaletten..
Middag: samma som lunchen.. solskenet hade gjort 4 paprikor och man blev proppmätt på 1.

Idag ska jag alltså försöka överleva detox-mässigt fast jag ska på kurs.
En riktig utmaning.
Vi får se hur stark viljan är. Det är viljan mot drifterna!
Imorgon är det min tur att fixa lunchen... jag kan ju aldrig toppa gårdagen.. vi får se vad det blir.
Nu ska vi googla lite om det.. har inte tillgång till dator idag och måste handla på hemvägen..

Ha en underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0