like a log

Ok.
Sov som en stock.
Skulle se Erin Brokovich kl 22.30... men i exakt samma sekund som den började blev jag så himla trött i ögonen så jag tänkte att jag blundar lite... och sen kommer jag inte ihåg något mer.
Vaknade exakt 10 timmar senare med begynnande huvudvärk... får nästan alltid det om jag sover för länge... men inte värre än att det gick att åtgärda...
Nu är det storstädning som gäller.
Kl 16 kommer en liten person hit som vi aldrig har träffat förut.
Syrrans  jack russell valp som jag och sonen ska passa medans syrran, syrranspojkvän, dottern och dotternspojkvän kryssar iväg ett dygn på någon obskyr båt.
Kryssningen var redan bokad och klar när syrran blev erbjuden valpen... annars hade dom aldrig stuckit iväg.. lilla valpen har bara bott hos dom i ca 2 veckor och är bara en liten bebis... gullegull..
Jag och sonen ska valpvakta den stenhårt och skydda den mot alla stygga och bittra katter.
Våra katter blir alltid stygga och bittra när det är en hund i närheten.. och fräser och väser och skickar onda ögat all over.... den här valpen kan kanske också förväxlas med en skeppsråtta av något slag och alltså ett potentiellt byte.
Om katterna inte uppför sig så blir dom inlåsta i dotterns rum.
Straffet!

Igår tog jag ett återfall.
Jag åt godis.
Inte så mycket men ändå!!!!!!
Det går inte att vara sockeraddict och bara ta lite.
Mig kan jag inte lura!
Jag blickar framåt och fortsätter och tänker inte låta mig dras ner i sockerträsket!!!
Kunde lika gärna sticka ut ena foten i trafiken så den blev överkörd.... lika osnällt är det mot kroppen.. och lika DUMT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0