mean machines are after me

Min nya telefon på jobbet piper.
Den försöker påstå att den inte har något batteri.
Den ljuger.
Jag har laddat den i nästan 24 timmar innan vi använde den första gången och den står i laddaren för jämnan.
Och den är som sagt ny.
Pip.
...
Pip.
....
håller det på.
Inatt trodde jag i mitt omtöcknade tillstånd seriöst att telefonen hade tagit sig hem till mig.
Eller att jag hade tagit mig till jobbet.
Det bara:
Pip.
...
....
Pip.
..
.
PIP!
..
Kl 07.30 imorse kom jag på att det måste vara det där brandlarmet som man måste byta batteri på vart 100:ade år som lämpligen just precis nu, inatt, när jag verkligen, verkligen var i behov av utsovning.. plötsligt började ge upp och började pipa.

Vansinnigt enerverande.
Intervallerna kändes lite oregelbundna mellan pipen.
Ibland hann man drömma en hel dröm från premiss, anslag och presentation, via första vändpunkt, mittpunkt och andra vändpunkt för att slutligen landa i konfliktlösning och avtoning...
Andra gånger hann det knappt gå en sekund mellan pipen.
Kändes det som.

Nu har jag i alla fall kravlat mig upp och skruvat ner eländet och slitit loss batteriet (naturligtvis ett sånt där stort fyrkantigt som man inte har hemma)... och faktiskt! Det tystnade!
Men nu känner jag mig naken och oskyddad.
Man kan ju inte vara utan brandalarm!!!
Det är ju olagligt!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0