morgonstund har citronvatten i mund (mund!!!??)

Här sitter jag och dricker mitt citronvatten.
Har sovit precis hela natten.
Somnade rätt tidigt igår (till How I met your mother.. förstås!) och vaknade och tänkte att nu är det morgon igen... samlade ihop min mobiltelefon och mina glasögon och begav mig mot badrum och morgondusch när det slog mig att larmet nog inte hade gått.. att jag kanske skulle se efter vad klockan var... och vilken tur att jag gjorde det för klockan var nämligen 22.30 och hela natten var kvar!
(nog för att det sägs att man får mer energi av en detox och således ett minskat sömnbehov och därav mer tid över... men... att börja gå upp så tidigt så att det fortfarande är kvällen innan... känns lite överdrivet...)
Så jag kramade om den hemvändande sonen (oskadd!) och dök i säng igen.
Tänkte att hur ska jag kunna somna om nu då???? och så donk! så gjorde jag uppenbarligen det för sen blev det morgon på riktigt. Jag har kontrollerat det noga.

Idag ska det tydligen komma en dam från huvudkontoret och inspektera våra rutiner.
Jag och chefen måste då sitta med henne i timmar.
Och imorgon är det kurs hela dagen.
Det ska bli kul.
Det enda jag bekymrar mig lite över är matintaget.
Jag har ju varit så duktig nu. Jag känner att kroppen reagerar positivt och börjar må riktigt bra och så ska jag förstöra det med en dagens på den där sunklunch-haket där vårt företag har konto.
Kommer jag att kunna stå emot?
Jag måste lägga upp en strategi och förbereda mig mentalt.
Frukt finns det alltid.
Och en råkostbuffé.
Kanske kan jag fråga den arge mannen på haket om han kan fixa en tallrik med bara varma grönsaker... säkert ingår grönsaker åtminstone någonstans på menyn... om jag vågar...
Han kallas ju inte den arge mannen utan anledning.
Största problemet och faran är ändå min mentala svaghet.
I know me.
En utmaning helt klart.

Idag ska i alla fall solskenet fixa lunchen!
Och kanske även frukost.
Hon svamlade något om havregrynsgröt och sesammjölk igår.
Det låter.... sådär...
Men jag vill inte hämma henne nu när hon har kommit igång och visar ett sånt engagemang.
I have clearly woken the beast.

Såg 2012 igår och kanske är det därför jag ägnat största delen av mina drömmar inatt åt att hoppa över gigantiska stup och sprickor. Vid ett tillfälle hängde jag även i knävecken och tänkte att det är inte ofta man gör det nuförtiden..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0