today is the day after tomorrow in other words i övermorgon

Nu visar det sig att jag bor på helt fel ställe.
Jag bor en dagsresa från mitt jobb.
Och då menar jag inte en dagsresa i rymdålderns tidevarv.... utan tänk mer Robin Hood.. (fast helst utan Kevin C).. eller Barnen på Frostmofjället (fast tyvärr utan get.. en get skulle vara ett bra mycket trevligare resesällskap än den gängse skitförbannade och köldpåverkade sl-resenären..)....
I vanliga fall, när tekniken fungerar, tar resan en knapp halvtimme... men under rådande väderomständigheter (typ: the day after tomorrow) så tar det mig längre tid att åka fram och tillbaks till jobbet än vad min egentliga arbetstid är.
Ungefär.
Nu har jag arrangerat det hela som så att sonens vapendragare skjutsar mig och sonen till Kristineberg idag.
Frågan är nu om man ska ta med sig pyjamas och tandborste... ifall man bestämmer sig för att övernatta någonstans menar jag....?
(Men katterna då???? )
En sak kan i alla fall sägas.
Det här "day after tomorrow"-temat skulle vara mycket mer uthärdligt om det även inkluderade Jake Gyllenhaal!
Gärna i kombination med ett bibliotek.. men det går bra utan också!
Om han var med så skulle jag kunna stå och vänta på ersättningsbussar hur länge som helst!
thats for sure


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0