uppenbarligen insnöad

Vilken tur att jag råkade kolla in på aftonbladet.se.
Vilken tur att jag där läste om att någon expert sa att man borde undvika att gå ut om det gick.
"Man riskerar livet!" sa experten.
Vilken tur att jag då surfade in på sl.se och såg att tunnelbanan här ute i avkroken där jag bor är inställd.
Ersättningsbussar my ass!
Jag smsade genast långafarbrorn och sa att jag väntar tills efter rusningen innan jag ens försöker komma ombord på någon ersättningsbuss.
Jag vet nog hur det är.
Det är inte som om ersättningsbussarna står på kö.
Folk fryser och är stressade (gemytlich kombination) och när det väl dyker upp en ynklig liten buss... så ska den räcka till att ersätta 3 tunnelbanetåg... i rusningstrafik!!!!
Lynchstämning är vad det blir.
Det är ju verkligen katastrof.
Jag undrar hur många som får problem att ta sig till jobbet????

Var ute igår efter mörkrets infall.
Det gnistrade som tusen och tusen diamanter.
Som ett julkort med extra glitter.
Vackert men livsfarligt.

Kommentarer
Postat av: Imremerethe

God bless you

2010-12-26 @ 20:32:43
URL: http://imremerethe.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0