fast forward

Idag tycker jag lite synd om solskenet för jag har lagat svampstroganoff till lunch och den är extremt osaltad (och lider av det) och slemmig.
MEN den är nyttig och avgiftande... innehåller shitaakesvamp som ska vara himla bra och immunförsvarsstärkande.
Vi ska äta den tillsammans med råris och sallad (tomater, paprika, avokado) med vinegrätt.
Till frukost blir det blåbärsgröt med rivet äpple.
Jag känner mig duktig för jag har redan bestämt vad det blir för mat på fredag.
Jag köpte quinoaspagetti igår och tänker servera det med en tomatsås gjord av färska tomater och örter samt rostade pinjenötter. Och sallad förstås.
Igår var jag stark.
Jag åt upp halva fruktkorgen på kursen, stannade i lokalen och åt kall (KALL... ingen micro, ingen spisplatta) sötpotatissoppa med feta till lunch och drack endast vatten och örtté.
Till middag blev det kebabbuffé med sonen.
Perfekt för veganer. Skriv upp det nånstans.
Massor av olika sallader, fallafel och vinbladsdolmar.

Skojigt igår.
På vägen ut till Danderyds Sjukhus lyckades jag expressdejta två gamla vänner som jag inte sett på år och dar.
Ibland är man effektiv.
Vid Hötorget dunsade söta B (yes guldlock... den B som vi surprisade med trollstav och diadem! Otroligt söt, nu lärare i Rågsved (?) och fortfarande migränproblem) ner på sätet mittemot.
Hela vårt kära återseende och uppdaterande av nuläget gick i extrem fastforward (tänk: mössen i askungen på julafton!) eftersom jag var tvungen att hoppa av på t-centralen en station senare.
Sen hann jag inte mer än kliva på Mörby-tåget på t-centralen förrän jag hörde "Heeeeej!".... och då var det storasyster till käraste glamourväninnan, tillika en beatlessyster, som  stod där på väg till jobbet som låg vid Östermalms torg.. en station senare.
Hjärtligt återseende och uppdate i fastforward igen (tänk återigen: mössen i askungen!).
Fick mig att fundera.
Tänk vad bra om man alltid kunde vara så effektiv och få så mycket gjort på så kort tid.
Man skulle ju hinna minst dubbelt så mycket.
Praktiskt.

Utöver detta hann jag också med att ha lite kvalitetstid med dom älskade ungarna igår.
Först, som nämnts ovan, med sonen på Kebabkungen.
En trevlig stund med en trevlig och o-butter son med prat om både viktiga och oviktiga ting.
Sen matlagning med dottern.
Hon lagade sitt och jag mitt och stämningen var god.

Nu undrar jag bara:
Vem har pissat på badrumsgolvet????
Hoppas det är katten!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0