tema: doktor

Första och troligen sista gången jag har röstat i melodifestivalen!
Självklart la jag familjens snåla matbudget på headbangarbrudarna i Crucified Barbara!
Enda nackdelen med dom var att man inte såg Nicki Wicked, trummisen, så särskilt mycket.
Det allra coolaste med dom är att dom är på riktigt!
Dom har spelat tillsammans sen tidiga tonåren, dom spelar faktiskt sina instrument själva och dom skriver sina låtar själva (fast kanske inte just bidraget igår).
Det är riktiga rocktjejer och dom är inte ihopplockade av någon fånig producent i någon fånig dokusåpa.
Och dom är riktigt stora på sina håll.
När dom åker till Frankrike och Italien så har dom skrikande män efter sig.

Fast nu ljög jag lite.
Det allra häftigaste är nog att Nicki Wickeds lilla mamma är min gamla kompis OCH att Nicki W jobbar på mitt jobb mellan världsturnéerna..
Man blir ju lite stolt... på ett indirekt vis..

Annars?
Jag och dottern gillade den afrikanske snubben.
Klart vi fattade att svenska melodifestivalen inte riktigt var hans forum.... men vi gillade gunget och han hade en skön attityd. Medelålders på ett världsvant och sofistikerat vis.
Timotejflickorna???
Njä....
Jag säger som Annika Lantz: Antingen vill jag vara dragspelsspice eller flöjtspice!
Tjatig låt.
Jag och dottern gillade också Ted Gärdestad-snubben.
Är han programledare i bolibompa?
Det borde han vara.
Darin?
Njä...
Han är ju tråkig och alldeles för seriös.
Och fula kläder.
Han ska hålla sig till Michael Jackson-covers (och DEFINITIVT hålla fingrarna borta från Cold Play! Grrr!).
Det gjorde han ju så bra i Idol.
Eller så var det bara att han var ung och oförstörd då.
Nu är han ju medelålders på ett synnerligen ocharmigt och RåckstaGrillen-aktigt vis.
Den där Elinbruden då?
Jag måste erkänna att jag är svag för Doktors-temat... hon borde ha jobbat mer med det!

Här är mina doktors-favoriter:



Och här:


P.S.
Naturligtvis är Nicki Wickeds mamma den coolaste sjuksköterskan ever!
Bara för att knyta ihop temat lite.

Det är något visst med sjuksköterskor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0