those were the days

Intressant kick-off.
Blir nog bra.
Intressantast var dock allt ätande och fikande.
Förmiddagskaffe med olika sorters bröd och pålägg och bullar och juicer och vitaminer.
Rena frukostbuffén. På typ ett spa.
Lunchen som var biff med pepparrots/äppelmos-sås och ugnsbakade rotfrukter.
Eftermiddagsfika med olika småkakor, tårta, smoothie och frukt. Och kaffe.
Och så skålar överallt med svart och vitt godis.
Allt var svart och vitt.
De internationella fång-färgerna.
Det var ju på Långholmen.

Sen åkte jag till Lidl och shoppade frukt och grönt.
Dom har nämligen tagit bort momsen på såna grejer... men jag vet inte om det var så särskilt billigt för det...
Åkte hem och tillagade zuccini- och tomatgratäng som jag och solskenet ska äta till lunch idag.
Har nu druckit varmt citronvatten och torrborstat hela mig.

Knäpp vecka.
Har knappt varit på jobbet.
Har vid hemkomst kraschat i sängen och somnat till "How I met your mother".

Nu är det snart helg och den kommer jag tvingas tillbringa oroandes ihjäl mig för sonen som ska åka bil fram och tillbaks till Norrköping.
I detta serie-krockar-väder.
Jag ska bara gräva ner mig under täcket med "Den hemliga historien".
Kanske kika lite på "How I met your mother" och "2012".

Snart är det 20 år sen jag blev mamma.
Känns både långt och kort.
Det var ju liksom nyss... men ändå känner jag inte riktigt igen mig själv i mig själv när jag tänker tillbaks.
Lite har man väl utvecklats på både gott och ont.
Det har ju inte stått helt stilla.
Somligt har ju hänt.

T.ex. detta:

* Har flyttat 3 gånger.
* Har haft 6 olika jobb.
* Har pluggat till arbetsterapeut 1 år på Hälsohögskolan.
* Har pluggat 90 poäng på Stockholms Universitet. Kriminologi, sociologi och statskunskap. Har tagit något färre poäng.
* Har fått 1,9 poäng på högskoleprovet. Vågar aldrig göra om det.
* Har blivit mamma igen.
* Har haft 5 katter, varav 3 hädangångna svarta och 2 randiga som är i livet.
* Har tappat bort en pappa och återfunnit en annan.
* Har haft en komatös dotter i respirator.
* Har haft 2 barn av 2 möjliga inlagda samtidigt på samma sjukhus fast av olika orsaker.
* Har blivit utjagad på gatan av en galen chef.
* Har haft den värsta och den bästa chefen.
* Har badat i fontänen på Sergels Torg. För nationens skull.
* Har röstat i 6 riksdagsval och 2 folkomröstningar och 0 kyrkoval.
* Har varit i Grekland, Belgien, Spanien, Värmland,  UK, Tyskland, Danmark, Teneriffa och Stockholms Skärgård.
* Har blivit rånad två gånger, varav en gång med kniv.
* Har åkt ambulans 2 gånger. En gång med varje unge. Rättvist.
m.m.

Kommentarer
Postat av: Guldlock

Massor har hunnits med!



Måste bara säga att "How I Met Your Mother" är sååååå bra! Jag börjar nästan tycka att det är bättre än Friends. Eller, jag tycker det faktiskt att det är det. SÅ bra är det! :)



Tack för sist!! KRAAM

2010-02-05 @ 12:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0