another another day

Oj,oj.
Fullt ös nonstop igår på jobbet till kl 14.00 då jag helt sonika lämnade lokalen och åkte och klippte mig.
För en gångs skull är jag lite, lite nöjd.
Det var en kille som klippte och dumt nog glömde jag fråga vad han hette... men jag vet hur han ser ut (och jag vet var han bor! I Märsta!) och det är honom jag ska HA.... nästa gång..
Han gjorde som jag sa... precis som dom andra tjejerna brukar göra... men han gjorde även lite som han själv tyckte... och då blev det rätt skapligt.
Sen åkte jag ut till Hässelby Strand och gick på ett hembesök hos ny kund.
Sen rusade jag hem och dumpade grejer och bytte om.
Sen rusade jag till tunnelbanan och åkte till ebs för där var det middag och Beatlesjamsession.
Guitarhero Beatles visade sig vara så mycket mer än bara guitar..hero.
Det fanns bas, gitarr, trummor OCH mikrofon!
Jag och ebs sjöng (skrålade) och dom andra fick pyssla med instrumenten bäst dom ville.
Det var hur kul som helst.
Enda dåliga var att vi inte spelade tillräckligt länge och mycket.
Det skulle ätas middag också. Och pratas. Bla,bla,bla.
Mycket trevligt sällskap: ebs, ebs B, sonen och dottern i huset och en bekant till dom vid namn P.... och jag!
Och GOTT var det naturligtvis.
Ebs och B har en hel bokhylla med kokböcker.. man kan säga att dom är lite intresserade av sånt.
Dom är också bra på det där med vin och det visade sig P också vara.. så jag förstod att champagnen var brödig och vinet var något annat positivt.
En annan (jag) som kom direkt från gettot i Hässelby kunde inte göra så mycket annat än att inmundiga och njuta.
Sen sov jag över på soffan.
Sen gick jag upp i ottan och åkte hem till Hässelby-tanten för hennes morgonbesök.
Sen gick jag hem och drack te.
Sen åkte jag iväg och hämtade hennes matlåda.
Sen gick jag till henne med den.
Sen gick jag hem och nu är jag här och nu ska jag sova en stund.
Ikväll ska jag till damen igen. Och imorgon bitti också.
Vi har bara en kund i Hässelby än så länge och eftersom hon bor i kvarteret bredvid vårt så har vi nödlöst det såhär tillfälligt.
Det är bra för jag behöver lite extra pengar... jag har ont om dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0