another day

Gårdagen stryker vi ett streck över... ingenting att lägga på minnet whatsoever.
Eller..
Behöver ju inte skriva om det dåliga utan bara nämna det braiga.
Som att jag fick undan ett berg av pappersarbete.
Eller om inte undan så åtminstone ner i kuvert.
Som att lilla fröken solsken var tillbaks på jobbet.
Och som att jag pratade med min nya tant som jag ska ta hand om eftersom hon bor så gott som granne med mig och hon verkade glad och käck.
Samt som att vår cosmopolitiska konstnär är tillbaks in the country och poppade in på en fika igår... trots revbensfraktur från teaterolyckan på kontinenten.
Och slutligen som att jag införskaffade ett sprillans nytt nummer av japanska bildpussel... lycka!
Annars inget att nämna.

Idag är det jobbjobbjobb.
Sen hem till tant nr 1 för hembesök.
Sen hem till tant nr 2 för middag och Beatles Guitarhero... wohoo!
Tant nr 2 är förstås ebs och hon är egentligen ingen tant riktigt än... vi bara samlar tantpoäng för att bearbeta ålderskrisen och för att vi tycker tanter (äkta tanter) är coola.

Imorgon är det ledigt och sen får vi se hur det blir med torsdag. Vill vara ledig då ockå  men den där långafarbrorn är ju hemma och är sjuk med två pingisbollar i halsen.
Fast riktigt ledig är jag ju inte.
Jag ska ju springa till min tant morgon och kväll.
Men det ser jag bara som motion.

Sen vill jag bara säga att mitt favoritord på engelska just idag är ANOTHER.
Ligger bra i munnen.
Inte som winterwonderland som jag har stora problem med... det är något med dubbelw och mina stela svenska läppar som inte riktigt vill sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0