bowling, biffar och birthdaycelebrering

Det var kul att bowla.
Andra gången i mitt liv jag gjorde det.
Först gick det superbra.
Sen plötsligt ville inte ett enda klot nå hela vägen fram.
Sen kom jag på att jag höll klotet fel, med pekfingret liksom.... och pekfingret blev fort trött.. återhämtade sig aldrig riktigt.
Man ska ju ha hårdrocksgreppet... tumme bakåt och långfinger och ringfinger framåt.. tror jag..
Det gick lite bättre på slutet men jag krossades iallafall av alla dom andra smygproffsen.
Sonen visade sig ha en oanad talang och den där svågern hade sån snits så man fick känslan av att titta på tv när man såg honom.
Sen gick vi och åt på en sportrestaurang i samma hus.
Ingen höjdare.
Men jag hittade en konstig grej på sonens bifftallrik som kan ha varit ett gammalt tuggummi eller någon typ av tätningsmaterial som fallit ner från taket... eller en bit av kockens gamla gympadojor..
Vi påpekade det och slapp betala för biffen.. erbjöds en ny, men sonen hade redan blivit mätt (av gud vet vad)... så där gick vi 159 kr plus i kassan.

Sen gav vi syrran vår present vilket var lite kul
Hon fick välja ett av tre alternativ som vi hade skrivit på tre kort.
1. ½ kg löjrom
2. 15 kg salta pinnar (extrapris daglivs)
3. typ 50 partyhattar och 17 partypoppers

Hon såg lite osäker och besvärad ut... visste inte om hon skulle vara glad eller besviken... vi strålade förväntansfullt mot henne som om vi hade uppfyllt hennes högsta önskan.

"Skämtar ni"??????
"Näääeeeeej"!!!!! strålade vi

Sen halade vi upp SECRET OPTION NR 4.
Med en trumvirvel från min mobiltelefon
.

Det var ett erbjudande att dejta oss i London i mars.
Hon tar ledigt från jobbet och vi fixar resten.
Vi är inte så omåttligt rika så det blir att ta sig det med ryanair... biljetter till samma plan som vi ska åka med har blivit alldeles för dyra.... och det blir det skabbigaste vandrarhemmet... men syrran är inte kinkig..
Klart hon ville hänga på!

Kul!
Nu måste vi bara arrangera allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0