say a little prayer

Har sovit underbart gott!
Drömde att jag cyklade nerför en trappa.... och jag hade KONTROLL!!!!!
Värsta flytet!
Typiskt att alarmet satte igång mitt i.

Undrar vad som händer idag!!?
Ska vi kanske ha kontorsmöte???
Är det kris???
Jag måste nog isolera mig på mitt rum för jag ligger efter så det skriker om det.

Har letat reda på bästa fish'n chips-stället i London.
Ligger på Portobello Rd.
Bäst och billigast enligt aftonbladet och nakne kocken.
Samt bästa pannkakställena.
Har fortfarande inte kommit fram till bästa stället för afternoon tea.
Bekymmer!

Drog precis mitt ynkliga lilla strå till den globala stacken och Haiti.
Smsade AKUT NU till 72 900.
Då skänker man 50 kr till Röda Korsets hjälpinsatser och jag antar dom vet bäst hur dom ska använda pengarna.
Vad kan man annars göra???
Kanske be en smula.
Jag tror faktiskt på att böner en masse kan göra lite skillnad.
Spelar ingen roll vilken gud man använder sig av (tror jag).... bara tillräckligt många koncentrerar och riktar sina tankar och energier åt samma håll...
Tror flummiga jag.
Som komplement till pengar och hjälporganisationer på plats förstås.
Det ytterst obehagliga är hur människor spårar ur när tillvaron rasar.
Hur ligor börjar plundra och skrämma och våldta.

Nu ser jag fram emot tunnelbaneresan till jobbet.
Ska läsa Kvinna i grönt, av Arnaldur Indridason.
Fatta!
När man t.o.m. längtar till att åka till jobbet.
Då är det en bra bok!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Och du - när kvinnan är grönt är över så har jag ytterligare tre av samma islänning som du kan hämta här! Tre på raken är dock lagom. Bra med kort paus sen innan den fjärde. Det blev lite mycket.

(Jag vill också cykla kontrollerat i trappor. Men jag drömmer inte eftersom jag inte sover. Det är ... tröttsamt.) /j

2010-01-18 @ 19:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0