drömmar, svin och moraliskt förfall

Jag drömmer om 5 veckors semester i sommar och om att slänga bort alla klockor och kommunikationsmedel och bara låta kroppen få sova och äta och återhämta sig helt ifred.
Jag drömmer också om en hörnbäddsoffa.
Har sovit gott den här helgen men jag vet ju att jag kommer att vara lika trött som vanligt imorgon... och det beror på att jag måste gå upp onaturligt tidigt...
Om jag fick anpassa jobbet efter min inre klocka så skulle jag antagligen jobba både mer och effektivare.
Usch.
Nu kom jag på att jag drömt mardrömmar om spånga-mannen som vi fick i fredags.
Drömde att det har gått åt pipsvängen nu över helgen och att vi var anmälda.
Men det är ju bara en dum dröm... min hjärna vet ju ingenting om hur det har varit...
Vuxna människor! Vuxna människor både på dagen, kvällen och natten. Man måste lita på att dom fixar sitt jobb!!!

Idag är det tvättstuga och högläsning av Animal Farm.
I pauserna troligen tedrickning och lite Animal Cops (beroendeframkallande).
Animal Farm har jag läst minst 2 ggr förut.
Kommer ändå inte ihåg riktigt.
Men den handlar väl om en klassisk liten marxistisk revolution?????
Den utsugna arbetarklassen gör uppror och blodig revolution, tar över makten och blir totalt korrumperade.
Snälla svin som blir riktiga svin.
Och vad kan man lära av det???
Makt förvrider sinnet.
Till det sämre.
Empati, rättvisa och solidaritet glöms liksom bort när det visar sig att det är rätt trevligt att vara rik och mätt och den som bestämmer.
Den som är starkast bestämmer. Starkast som i den som har alla vapen.
Den bestämmer alla regler.. till sin egen fördel.
Det är Blindheten all over again.
Totalt moraliskt förfall.

Vilket får mig att tänka på Haiti.
Och hur urspårat allt blivit där på nolltid.
Inga ord.
---------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0