favoritparasiter

Budgetmaten igår blev spagetti med kasslersås.
Ganska tråkigt men ändå ok.
Jag känner hur dollartecknena börjar utstå i relief på mina näthinnor.
En bra känsla.
Extremt tråkiga nudlar-in-a-cup till lunch... men vem säger att allt måste var KUL!!?
Annars är jag trött.
Sover gott och bra men det hjälper inte mot tröttheten.
Mega-acne-attack på hakan. Störigt.
(Varför kan man inte få ha tandkräm på hakan ifred???)
Idag ska jag till hässelby-tanten och därför har jag lite sovmorgon.
Mest irriterande att jag förlorar tid på jobbet.

Samtalsämne vid middagsbordet med dotternspojkvän:
inälvsparasiter i synnerhet och parasiter i största allmänhet

Piskmask eller löss, vad är värst???
För mig är löss värst p.g.a. kryllningsgraden.
Det är verkligen vidrigt med mask, men jag har fortfarande inte kommit över chocken över när jag luskammade sonens hår (han var typ 10 år) över badkarskanten.. efter att via okulärbesiktning inte sett någonting... och det formligen öste ner löss... en hel bosättning... som kryllade åt alla håll i badkaret...
Det har bara hänt en gång men jag är fortfarande traumatiserad.
Bästa parasiterna: mina barn förstås! Fast det är ju bara sonen kvar som lever på mig. Men han är så bra på det så det känns som att han är flera. Jag tror han är inne i en liten frigörelseprocess för tillfället. Han försöker vara taskig mot mig... men det lyckas inte så bra. Jag sa till honom igår att han inte behöver oroa sig. Han har alltid varit frigjord från mig. Det är värre för dottern. Henne kan jag ibland blanda ihop med något av alla mina jag.

(Anledningen till dagens middags-topic är att katterna ska avmaskas.)

Har nu läst ut "Kvinna i grönt".
Bilregistret! Jag har redan läst "Glasbruket" och Änglarösten"... eller lyssnat på dom rättare sagt... tyckte nog att "Kvinna i grönt" var den bästa.
Lånar gärna den fjärde vid tillfälle.
Jag gillar att överdosera.
Nu känns livet tomt och trist.
Måste hitta en ny bok att längta till.
Alltid lika jobbigt.

Skönt att det inte är lika kallt längre... men enerverande moddigt och jobbigt istället....
Inget änglaväder direkt.
Those days are förhoppningsvis over för i år.

Kommentarer
Postat av: Guldlock

Underligt livet är ibland. För just i det ögonblick då jag surfar in på din blogg så har jag precis suttit och pluggat in lite parasiter. Jag har världens äckligaste bilder på sådana. Jag avskyr småkryp med massa ben men i jämförelse med bilderna på "inne i kroppen"-parasiterna som jag sitter och tittar på så tror jag att jag väljer löss. (Fast den äckligaste bilden av alla som jag har tittat på denna kurs är en bild på ett genitalt herpesutbrott. HIV borde vara ett tillräckligt avskräckande exempel men DENNA bild, om något, borde få den slarvigaste/dummaste människan att alltid använda kondom!!!) Önskas det så kan den skickas via mail... ;-)

Jaha, nä men om jag skulle återgå till mina parasiter, virus, bakterier och svampar. Statistik-tentan avklarad igår, på fredag väntar nästa och sen på lördag anländer jag äntligen till Sthlm. Som jag längtat!!! När kan ni ses?!

Kram!

2010-01-19 @ 11:18:04
URL: http://lea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0