Hur svårt kan det va????

Idag är det äntligen fredag men jag önskar nästan att det var torsdag för jag har mycket att göra och lite tid.
Ska på hembesök kl 13.30 i Spånga och innan dess måste jag bli klar med allt.
Har redan konstaterat att det blir till att jobba hemma i helgen.
Tackochlov så tar dotternspojkvän hand om Hässelby-damen så jag kommer i alla fall att få sovmorgon.

Jag och långafarbrorn ska förhoppningsvis börja plugga.
Undersköteskor ska vi bli.
Jag kommer aldrig vilja jobba som uska men jag vill ha den teoretiska grunden eftersom jag jobbar med handledning av personal.
Bästachefen tycker inte jag behöver det... hon tycker inte det är fel att jag ska plugga, men hon tycker kanske att jag ska plugga andra saker... t.ex. arbetsledning och sånt...
... men jag känner att det kan jag ta sen..
Jag skulle aldrig ha fått mitt jobb idag utan usk-utbildning.. jag har haft tur.. och vem vet.. kraven kanske hårdnar i framtiden och då kanske man blir petad om man inte har dokumenterad utbildning.
Jag har dock pluggat medicinsk grundkurs och omvårdnad i ett år när jag inbillade mig att jag skulle bli arbetsterapeut.. men det var ju bra länge sen och jag känner mig väldigt sugen på att banka in lite kunskap i hjärnan.
Jag har ju också högskolepoäng i sociologi och kriminologi... men ingen avslutad examen..
Jag är inte HELT outbildad.. men ändå..
Livet är en resa och man är liksom aldrig färdig.

Jobbet kommer dock i första hand och studierna inbillar jag mig att jag ska fixa vid sidan om.. som en festlig liten hobby.
Blir det för svårt får jag väl ta det i långsammare tempo.
Mitt och långafarbrorns leading theme kommer att vara:
"Hur svårt kan det va???"
(Linda Bengtzing)

Idag tror jag dock att jag sa satsa på duracell-tema.
Ska bara skruva upp mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0