the day after the huvudvärk

Idag är en sån där dag när jag inte riktigt förstår hur vi ska kunna lösa saker och ting på jobbet.
Ny kund från fredag som bor i Spånga som ska ha hjälp dag, kväll och natt.
Kunde lika gärna ha varit i Norrtälje.. eller Uppsala...
Vi måste lösa det på något sätt helt enkelt.. alternativet finns inte..
Tur att vi är tre hjärnor.
Synd att den fjärde hjärnan är hemma och är ledig.
Igår var en bra dag.
Det var dagen efter huvudvärken... när man fortfarande njuter av frånvaron av smärta och förvånas över varje gång man kan vrida på huvudet utan att kvida och att man orkar tänka och interagera utan att det känns..
Droger hit och droger dit.. jag tror att den bästa drogen är när värk och smärta försvinner.
Man blir som en liten heliumballong... gravitationen minskar drastiskt..
Hmm.
Är det det som det handlar om när folk går igång på smärta??

Igår blev det inte någon middag för mig för jag mådde illa när jag kom hem.
Mest p.g.a. trötthet tror jag.
Men idag har jag hört talas om att det blir fläskfilé.
I'll be home for dinner thats for sure.

Har börjat läsa en riktigt blaffig roman.
Eldfångaren av Nicholas Evans.
Han som skrev Mannen som kunde tala med hästar.
Hittade den hemma och eftersom det ingår i mina nyårslöften att läsa alla mina böcker så var det ju bara att börja läsa av ren plikt.
Mina olästa böcker är av alla sorter.
Allt från politiska manifest, nobelpristagare, ungdomböcker till tantsnuskromaner från 80-talet.
Jag har köpt, fått, hittat i soprum och på loppisar, lånat... kan helt enkelt inte säga nej till en bok.. ren tvångstanke.. rätt trevlig tvångstanke jämförelsevis... men det blir fullt i bokhyllorna.. måste rensa.. och jag kan inte plocka bort böcker som jag inte har läst.. tvångstanken igen..
När jag väl har läst en bok så är det ytterst få som jag behåller.. bara dom som jag tror att jag kanske vill läsa om någon gång eller ge till mina barn.. andra böcker tar jag med till bokhyllan på jobbet eller skickar vidare på annat sätt till dom jag tycker det passar.
Jag vill att mina bokhyllor ska vara levande och dynamiska.
Dom ska inte stå där och damma ihop. Böcker ska användas, dom är inga prydnadsföremål.
Böcker är bäst!
En sån genial uppfinning som kommer att överleva alla teknikens nymodigheter. Ingen uppkoppling, inga sladdar eller batterier. Så enkelt och bekvämt.
Vem vet hur länge man har synen i behåll.
Dom ledsnaste man möter i mitt jobb är ofta dom gamla boktokar som inte kan läsa längre =(

måste sluta
dear,dear.. hur ska det gå idag???


Kommentarer
Postat av: Goldielocks!

Hoppas huvudvärken är borta forever and ever!!

2010-01-21 @ 13:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0