zzzzzzzz...

Vill gå i ide.
Det är för kallt för att vara vaken.
Li.i.i.te bättre var det väl igår.. man hade näskontakt hela tiden... men .. det är nästan värst när man är inne..
Vi har en kall källare omedelbart under oss och då blir det kall källare, åtminstone upp till knäna, även hos oss.
Får väl börja leka "inte-nudda-golv".
En annan jobbig grej med kylan är att allt blir elektriskt.
Otroligt obehagligt.
Håret, kläderna och hela jag. Och katterna.
Och så blir man äckligt torr om händerna... ryyyyyyys!
Och näsan rinner så fort man varit ute och kommer in.
Det är väl att likna med tö.. antar jag..
Först fryser det till is.. och sen töar det när man kommer in.. det har i alla fall inget med förkylning att göra.. än så länge..
Man vill bara kllllaga.
Förgrämd, frusen, snorig, torr och elektrisk. Och trött.
Det är fredag idag.
Vad tokigt!
Dels har jag varit ledig en hel del... dels har jag både jobbat hemma en hel del och gått till tanten morgon och kväll...
Så min inneboende veckokalender är helt konfunderad.

well,well..
man stretar på..
det är många grader i helvetet och jag antar att det här är någon av dom mer uthärdliga.. trots allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0