happily ever after

ojojojoj
Bröllopet!
Som en disneyfilm..
Vickan vinkade till oss.. sina vänner som hon sa..
Hon var vacker som en prinsessa! Inte så mycket haka.. och hon borde alltid ha krona så inte huvudet blir så platt..

Jag, tyska väninnan och dottern blev först manglade (i all gemytlighet.. god stämning!) på Gustav Adolfs torg och sen på Lejonbacken nedanför slottet.
Alla grät och jublade vid minsta antydning till ögonkast mellan de lyckliga tu.
Efteråt gick vi ner och spanade in norska och danska kungahusets båtar som låg förtöjda vid kajen.. och intog en taffel för 10 spänn.

Jag är fortfarande republikan!
Men jag är hopplöst svag för sagor och snyftiga hollywoodfilmer med lyckliga slut.

Igår hetstittade jag på allt om bröllopet på svt.se och njöt av solen på balkongen.
Idag ska det vara molnigt och regnigt.. perfekt för att få lite ordning på alla mina grejer..
Imorgon blir en bra dag.
Då ska sonen och jag först åka till Naturhistoriska Riksmuséet.
Sen ska vi gå och hälsa på pappas M som jobbar i huset bakom (det stora fina huset snett till höger bakom).
Där jobbar hon i bästa Linné-anda med alla mossor, lavar och alger.
Hon kategoriserar, katalogiserar och korresponderar med andra muséer över hela jordklotet.
Vi ska få kika in i dom riktiga samlingarna.. dom där man aldrig får se.. i dom riktigt dammiga vrårna på muséet.. dom som har funnits i urminnes tider..
På ett muséum kastar man inte bort grejer.. man sparar på ALLT.. man kan aldrig riktigt veta när det kan visa sig viktigt på något sätt..
SEN ska vi åka till Ikea.
Inhandla lite väsentligheter (som toalettsits.. spelar ingen roll om det är varmt ute.. det är ändå väldigt kallt att sitta direkt på porslinet..) och planera lite för omvandlingen av sonens rum.

En heldag med sonen!
Det kommer att bli bästa dagen på semestern hittills!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0