Lite smarriga saker som jag har ätit

green smoothie

Mixa ca 2dl gröna blad (spenat, ruccola, det som finns) med ca 1dl vatten.
Mixa som tusan.
Släng i t.ex. färsk ananas, en mango, en apelsin och en fryst banan.. allt lämpligen delat i mindre bitar..
Släng även i ca 1 msk linfrön.
Mixa som tusan igen.

Gott! Och mättande.
För att inte tala om nyttigt!


blåbärsgräddglass

Mixa ca 3 frysta bananer med 2-3 dl frysta blåbär.
Häll ev. i lite, lite vatten.
Mixa tills det gryniga försvinner.
Lägg upp i snyggt glassglas (kul ord!).
Ovanpå det en stor klick cashewgrädde.
Rör om så det blandar sig .


cashewgrädde

Mixa ca 2dl blötlagda cashewnötter med lite, lite vatten.. akta så det inte blir för rinnigt..
Släng i 1 skalat päron, någon matsked honung (eller annat önskat sötningsmedel), vaniljpulver...
Mixa som en galning!
In i kylskåpet före servering.. ljummen grädde är inte gott!!


Inspiration från webben och från Raw Delight, av Erica Palmcrantz.

Sen måste jag bara tipsa om pakistansk mango!
Sweet holy!
Det är såna här saker som gör att jag inte kan utesluta ordet gudomligt ur mitt vokabulär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0